Anledning till att inte dricka

47269_10151107142839340_1961973047_n527345_10150689624169340_1243602654_n

Under LV-perioden var det, såklart, mycket alkohol. Håll käften nu tänker ni säkert, fan vad hon tjatar den där jävla bloggaren men jag menar… KOLLA BILDERNA?
Ansiktet är helt runt, en alldeles för tajt kavaj för ja – jag var spritfet.
Älskade dock att retas med er, ni vet de där förjävliga retusheringarna… Obvious troll  is obvious eller hur?

Hanna W 01_1

Gillade inte hur jag såg ut här, det var fortfarande en period där jag kunde dricka och det märks. Ansiktet är väldigt runt och antydan till dubbelhaka. SPRITENS FEL.

375649_10151639089394340_802186367_n

Här mår jag riktigt bra. Noll alkohol och började med träning. Min kropp har fått muskler och jag känner mig riktigt mäktig.

Vet ni hur mycket kalorier ni stoppar i er när ni dricker? Vill ni det, är det värt det?
Inte bara utseendemässigt, också hur det tär på psyket.

IS IT WORTH IT?

 

11 reaktioner på ”Anledning till att inte dricka

  1. Om du tänker i ett hälsoperspektiv så kan man ju tycka det är konstigt att du väljer att sluta dricka alkohol, men ändå röker? DET om något är ju onödigt och ohälsosamt. Men, jag ska inte vara den som är den, för du är säkert fullt medveten om detta.

  2. Halloooj! Diggade lite grann denna inlägg. För alkohol e verkligen skit. Är själv ung alkoholist och har druckit mer lr mindre konstant sedan jag fyllde 18, ska fylla 25 nu i juni….. Men diggade inte att du gjorde det så kroppsligt.. Man blev illa till mods kände sig fulare än mer, men det kanske var bra? För här sitter man ju spritfet som fan. Men vad ska man göra när ens hjärna gör som det gör? Alkohol skadar absolut inte bara kroppsligt också väldigt mycket psykiskt, och det är nästan det som är VÄRST!! Men jaa, jag tycker om dig hanna, du verkar go å rar! Kommer ihåg när man satt på behandlingshemmet uppe i kramfors. de dagarna vi fick se på tv så kollade vi på kvällarna alla tillsammans på big brother då du var med som den blonda hanna!😀 haha det var en av de sakerna man såg fram emot å se på! Men sedan blev den bannad. I get why, väldigt nyttigt å glo på big brother å vara på behandling samtidigt. Men sen när du kom ut som den du var! Jiis, tycker du är intressant!! Å sku sååå va trevligt å umgåås! Men all the best to you take care! / Joy från Finlandia!

  3. gaaah!! smart å läsa igenom texten när man väl har skickat den och inte kan redigera. Men diggade dig inte alls som den blonda hanna. Men när du vel kom ut som den riktiga hanna så var det bara tufft att du var där och ”morkka” normerna😉 diggin it! keep on going!

  4. Hej Hanna. Har mailat dig och skrivit till dig på FB angående väskorna jag betalat för. Svara gärna.

    Dominika

    1. Hej!! Ja, betalningen har kommit. Min mejl har blivit riktigt konstig, så mycket viktiga saker hamnar i skräpkorgen och jag får cirka 500 spams om dagen. Ska byta mejl, men no worries, jag ser din betalning!

  5. Men vi är många som festar men ej så ofta. J tar 2 glas vitt vin på fest nu på sommaren o det är härligt. Gillar inte öl men en drink kan vara gott. Lagom är bäst.

    1. Gillar den attityden! Dock kan jag inte dricka längre, för mig blev det aldrig bara två glas… Kanske tjugo eller tills jag somnade. Lever nu som nykterist och är lyckligare än någonsin😉

  6. Tror det är ett generellt personlighetsdrag;:antingen har man en naturlig spärr när det vill dra iväg, eller också inte. En fördom jag har är att konstnärligt lagda och kreativa människor oftare har en försvagad spärr mot omåttlighet än snittet har, men jag förstår ärligt inte vad det har med kreativitet att göra.

    Anyway: Att komma fram till om man har denna typ av spärr eller inte, och agera accordingly, är en viktig del av den process vi kallar Att Bli Vuxen.

Kommentera

