Ärlighet varar längst

Som ni säkert vet har jag varit den sämsta bloggaren enda sedan jag flyttade utomlands. Jag vet liksom vilket flow jag hade ett tag där – det försvann dock.

Jag var kreativ, rolig och väldigt lycklig! Det har jag varit hela tiden – men på något sätt glömde jag bort bloggen och fokuserade på livet istället. Ni blev sura på mig, eller kanske besvikna, och det förstår jag.

På min blogg vill jag att vi alla ska vara en familj, det handlar inte om att ha tiotusentals fans utan att veta att på den här bloggen är man accepterad oavsett.
Att vara ”storbloggare” känns så jävla falskt, därför är mitt mål inte heller att bli det.
Däremot vill jag hjälpa andra, inspirera och skapa en trevlig atmosfär här.
Blir provocerad när jag ser de ”goda storbloggarna” som gör det ena fulspelet efter det andra och för sina läsare bakom ljuset.
Nämner inga namn men det är rent sagt vidrigt, de visar sina rätta ansikten privat men framför skärmen tar det på glada leendet och berättar att de vill rädda hela världen.
Jag vill inte blogga ”djupt” eftersom det i längden blir så… tröttsamt.

Därför har ni nog märkt att på senare tid har ni fått se en annan sida av mig, en lite lättare variant av Widerstedt. Min blogg har gått från att vara ett helvete till att bli en plats där man kan gå in och få sig ett gott skratt – men också en tankeställare.
Konstnären passar inte på min nya blogg, den lättare varianten av mig. Men hon finns där, hon har bara tagit en paus.

Låter riktigt schizofren nu, haha. Men jag är tacksam och glad att ni klickar er in här, kanske växer bloggen eller så gör den inte det. Men jag har hittat mitt flow igen och det känns så jävla kul!

hanna

8 reaktioner på ”Ärlighet varar längst

  1. Det är jätte roligt att läsa i din blogg nu när du skriver ofta och om roliga saker 👍 fortsätt med det du gör!

    Kram

  2. Följer bara två stycken bloggar, din och Lady Dahmers.
    Storbloggar är ju så sjukt ointressanta att jag spyr.😀

    1. Jag har svårt för den där ”måste skriva något korkat nu för att behålla mina läsare-stilen”. Genomskinligt och tröttsamt, men det är väl det som drar klick.

      Gillar Lady Dahmer, men tycker hennes blogg är alldeles för rörig för jag ska orka gå in. För flera år sen hade hon en annan portal så man lätt kunde gå in och välja att läsa om hennes kontakt med seriemördare, sin tjusiga heminredning etc. Nu fattar jag ingenting när jag går in där.

  3. Fint skrivet jag läser gärna om smink o inredning. Också kul när du visar bilder från där du bor o i undrar är det dyrt o leva där o shoppa mvh maria.

    1. Gillar också smink, så ska blogga mer om det. Inte så dyrt att handla här, beror nog mer på vad du vill handla. Euron är stark dock så det är kanske något dyrare än i Sverige just nu😉

Kommentera

