En vän

cookie1cookie2cookie3cookie4cookie5

Cookie var lite ledsen idag, så hon fick en toarulle med gottis i😉

Att bli kär i Cookie är det bästa, men och värsta jag gjort. Det slog mig idag att hon är åtta år gammal – och en chihuahua lever kanske i 12 år. Längre om jag har tur.

Jag fruktar den dagen hon inte finns mer.
Vill knappt tänka på att min gullunge inte kommer finnas till för alltid. Vad gör man då, när ens bästa vän inte längre finns?
Cookie blev jag kär i efter mycket om och men, i början gillade vi inte varandra då hon var elak och bet mig då och då. Hon var nog rädd för sin nya familj, men sedan lugnade hon ner sig och stod utanför min sovrumsdörr och skällde… Hon ville ha upp mig!
Sluta sov, kom och lek!!

Hennes personlighet fick mig att bara bli superduperkär i henne. Hon är så egen, fast det säger alla säkert om sina djur – men hon är verkligen det.
Cookie gillar att hålla handen med mig när vi ska sova, och hon älskar att gå ner till centrum för att köpa lite lammsticks på lokala djuraffären. Hon stannar precis där och kollar med sina stooooora ögon på mig.
Sedan springer vi ett varv varje kväll så hon får jaga grannkatten och lite kråkor.

Men det kommer finnas en dag då hon inte finns mer, fy fan. Jag är rädd, och jag börjar nästan grina bara jag föreställer mig det.

 

En reaktion på ”En vän

  1. Hon är så fin. Hade en katt som blev 18 år. Ja o ta farväl är hemskt o vad det var tomt i början. Men tänk vad mycket kärlek i gick av henne. Så o ta adjö är mycket svårt men i skulle aldrig vilja vara utan dessa år med henne. Så snäll o klok katt. Så det uppväger det svåra o säga hejdå alla gånger!!

Kommentera

