Framtid

Jag sitter i mitt gamla flickrum och tänker, vad är nästa steg?

Jag har alldeles för mycket saker jag älskar att göra, och det är väldigt svårt att bestämma sig, för jag vill utbilda mig inom något.
Jag saknar det livet som in i h… Att få lära mig något!

Kommer dock inte studera i Sverige, får satsa på Österrike. Det lutar åt konst såklart, även fast jag är innerligt trött på det och behöver en paus.
Jag har alltid målat, det är något jag aldrig släppt men jag vill börja på en helt ny kula.
Att skapa är min terapi, lite av en luft jag andas ( gud vad poetisk jag blev nu ).

En dröm jag lagt lite åt sidan har varit hudterapeut, jag vill lära mig allt om huden och främst fokusera på hudsjukdomar. En helt ny bana som är en lång väg att gå, men den eggar mig.

Kanske kommer någon av er att besöka min hudsalong i framtiden😉
Usch vad jobbigt, massor med val att göra och jag blir ju helt trött nu.

ZzzzzZZZZzzzZZZZ….

 

 

5 reaktioner på ”Framtid

  1. Brukar inte kommentera men läser här då och då. Har väl lite av omhäbdertagande känsla för dig, lite stora syster🙂 vill att allt ska gå bra för dig. Tycker absolut du ska satsa på hudterapeut och ha konsten som hobby och andningshål. Jämför priser i Sverige och Österrike och kolla upp alternativ.

  2. Du är super duktig och ung! Du har massor med tid för att testa på och komma på vad du vill läsa och göra ❤️ Din blogg har blivit så mkt roligare att läsa hihi

    Toppen tjej!

    Kram

  3. Jag känner att du är inne på rätt spår, satsa på det som intresserar dig så blir det bra. Hudterapeut är ett viktigt jobb, tänk så viktigt att huden mår bra, varför den inte mår bra, hur man botar det, hur man kan hjälpa andra etc. Go for it nu !! Konsten behöver du aldrig släppa, det ena utesluter inte det andra men som en fast bas kan du ha utbildningen som hudterapeut som du dessutom senare kan bygga på så långt du vill. Lycka till ! Kram

  4. Ja, låter som en väldigt bra idé. 2000 timmars utbildning, så det är ingen veckoslutskurs precis, men om du är motiverad så….Hud är intressant, håller med, är själv utbildad i biokemi så det ingår en del om huden där.

    Dessutom kommer det nya upptäckter då och då, mest beroende på att huden är ett attraktivt forskningsområde för den jättelika kosmetikindustrin.

    KÖR!

Kommentera

