Hanna <3 Snäckor

snäcka1snäcka2snäcka3snäcka4

Äntligen har jag hittat en hobby som faktiskt inte ruinerar mig… Snäckskal!
Är de inte helt fantastiska? Började faktiskt i Valdemossa där jag gick in på Natural Mentes och köpte mig ett litet fat gjort på ett bautastort snäckskal. (Jaja, visar sen… Som jag lovat med allt annat).

Efter det blev jag helt faschinerad över hur ballt det är med snäckor! Pärlemorskimret, mother of earth, havets GULD!!!

Nä men seriöst. Det är sjukt fint och jag är riktigt pepp på att inreda hemmet imorgon när vi landar (snälla flyg krascha inte!!).
Första bilden är ett större skal, kanske 10 centimeter och kostade 20 euro.
Bilden under är tydligen en ring men jag tyckte den var fin som dekoration, 16 euro.

Snäckor är lätt min nya hobby, billigt också, super!

En reaktion på ”Hanna <3 Snäckor

Kommentera

