Min fastkedjade vän

Det finns en hund här i närheten som jag hittade igår. Fastkedjad.
Bredvid en gammal övergiven kyrka fann jag honom, och jag undrar om någon tar hand om honom?

Gick tillbaka idag igen och han var glad som vanligt, alert och hoppade omkring. Väldigt smal, dock. Glufsade i sig mina kex jag tog med mig. Puttade till mig och slickade mina händer.

Går man omkring lite ser man ett skjul som han bor i,  och en stor bunk med smutsigt vatten, det känns så jävla hemskt. Jag hoppas att det är tillfälligt, och jag hoppas inte jag ser honom imorgon bitti igen.

hund4hund4hund3hund2hund1

6 reaktioner på ”Min fastkedjade vän

  1. Ta med dig hunden! Lämna in den hos polisen och berätta hur det ligger till. Synd om den som ska behöva ha det så. Inget djur är värd sån dålig behandling. Så låt det inte fortsätta genom att inget göra.

  2. Ja men tänk om dom avlivar den jag skulle söka upp en förening som tar hand om djur vad fin hunden är hoppas verkligen någon tar hand om den jag blir orolig snälla
    Försök höra dej för hur det ligger till ha det fint.

  3. Inte så lätt att ta med sig en fastkedjad hund…

    Spanien är ett land där de torterar ihjäl tjurar rituellt på arenor som folknöje. Kallas kultur. Dom är efterblivet jävla avskum, deal with it.

    1. Håller så med dig Mats. 2016 (fast de påstår det ska sluta) plågar dom långsamt ihjäl stackars tjurar och jublar och skriker och har det som nöje. Såna jävla neanderthalare. Och dom är med i EU, herregud, att sånt djurplågeri tillåts i EU. Nu blev jag duktigt uppretad. Djuren har ingen röst, vi måste vara deras röst.

  4. Jag kan inte annat än att hålla med dig om djurplågeriet, fan skrämmande att det accepteras idag och i ett land som är så stolta över sin vackra natur och sina stränder att det inte finns någon hejd på reklamen… Men när man ser vad som verkligen händer så vill man bara kasta alla resetidningar i återvinningen och krama om sina pälsbebisar

    Ha det gott //Veronica

  5. Om du vet var hunden sitter fastkedjad så maila någon hundförening här hemma som hjälper hundar i Spanien eller en hundförening i Spanien så kan dom rädda den. Inte ett värdigt liv för en levande varelse. Ägaren går säkert med på att dom får köpa loss den.

Kommentera

