Mitt privatliv

Igår blev en händelserik dag. Fått info om att *någon* varit inne på min mejl, facebook och andra sociala medier i cirka ett halvår. 

Jag vet vem, och jag är riktigt arg. Känns oerhört respektlöst och personen i fråga verkar ha alldeles för mycket fritid.
Även fått info om att denna person samt dennes flickvän försökt hitta folk som ska scinna mitt bankkonto. De har alltså haft mina bankuppgifter. Alltså the fuck?

Picture 78

Picture 74

Gå igenom min mejl, facebook (där jag pratar med min FAMILJ) och pricken över i:et försöka komma åt mina pengar.
Ska jag polisanmäla eller ta tag i saken själv, funderade jag på igår.
De här personerna har bestämt sig för att göra mitt liv surt, och de har försökt i ett halvår, alltså sedan de gick in på min dator och sparade mina lösenord.

Nej, vet ni. Jag bryr mig inte om de här personerna. För mig är de luft, och jag tänker fortsätta ignorera dem efter det här inlägget… Precis som jag gjort sedan jag skickade ett sms till en av dom där jag tydligt skrev,
Lev ditt liv och lämna mig ifred.
Jag tänker inte lägga ner mer tid, för jag bryr mig inte. Min hämnd är livet jag har nu, jag lever ett bra liv och av det jag fått höra verkar de inte ha lyckats så jädra bra.

En viss typ av människa kommer alltid att finnas vid. De har så mycket hat mot sig själva, ilska mot sitt egna liv att istället för att ta tag i sig själva – finner de hat hos andra.
De är ensamma människor som gör såhär, som för en liten stund mår bättre genom att veta att de skadar andra.
Så jag tycker synd om dem, som så gärna vill hitta något scoop på mig så de kan försöka få ner mig i samma helvete som de själva befinner sig i.
De är sjuka människor, och det man gör bäst är att bara låta de falla i glömska.

 

6 reaktioner på ”Mitt privatliv

    1. Alltså det är så sjukt kränkande. Ett halvår har de haft mina uppgifter och gått in och kollat mina mejl, facebook etc… Klart jag borde polisanmäla, inte bara ändra lösenord. Fan då.

  1. Det var ju obehagligt. Har du blivit av med pengar, ska det absolut polisanmälas. Det kräver bankerna för att överhuvudtaget utreda saken och ev. stå för förlusten. Det hänger också på hur oaktsam man själv varit med kort, koder och inloggningsuppgifter. Hur kunde de komma in i datorn och stjäla passwords? Har du lämnat datorn påslagen någon gång, så att vem som helst kunnat titta i den, kan det anses oaktsamt. Samma som om man lämnar ut sin pinkod till någon annan person eller inte alltid har uppsikt över sitt kreditkort. Därför ska man inte nämna sådana saker i en anmälan, som kan bedömas som oaktsamt eller grovt oaktsamt.
    – Du har aldrig lämnat datorn obevakad när den varit påslagen och du varit inloggad.
    – Du måste också ange ett lösenord för att komma in i din dator.
    Det var 2 exempel, det finns kanske fler och det kan väl andra som läser detta upplysa om. Några måste väl vara mer på alerten än jag när det gäller datasäkerhet. I vilket land polisanmälan ska göras vet jag inte, men när man är turist och blir drabbad av brott anmäler man på turistorten. – Lite roligt att Wien har blivit turistort. Allvar igen. Om det var tyskar, de i Berlin, så kanske de inte förstår svenska och då har de ju inte förstått allt i de sociala medierna, men jag förstår att det är kränkande att ha blivit ”avlyssnad”. Vi får trösta oss med att någon gång i framtiden får vi möjlighet att ge igen. På skånska: Svinhugg går alltid igen. På engelska: What goes around, comes around eller tvärtom. Jag är dålig på både engelska och hämnd.
    I Sverige har vi nu ganska roligt med inrikespolitisk turbulens och ett statsråd har avgått – Bostadsministern. Massmedia har granskat och kartlagt honom och presenterat inte så smickrande händelser och uttalanden från honom.

  2. Patetiska idioter finns det dessvärre. Tveksamt vad polisen kan eller orkar göra… jag skulle metodiskt byta lösenord och fixa nya kort,, och njuta av att sätta idioterna på läktaren med ögonbindlar – där de hör hemma.

Kommentera

