Droger

Ni som läser min blogg vet nog vid det här laget vad jag tycker om droger.
Jag har inte rört något rusgivande på fyra år, och det känns väldigt bra. Men jag vet hur lätt det är att trilla dit, om än bara prova.

Min mamma har sedan jag var liten predikat om hur FARLIGT och ÄCKLIGT det är med droger, därför blev det självklart att min högsta dröm var att testa något som ger mig sånt där förbjudet rus.
( Förlåt mamma )

Jag var dock ”sen” med att prova droger. Kokain var det första jag testade som 20-åring och det var nog den coolaste kick jag haft. Första linan var något blandat skräp och jag fick inte alls någon effekt, men några timmar senare med en annan påse förstod jag äntligen vad folk menade med att kokain får dig att känna dig som en KUNG.

hqdefault

Vi började vid 2-tiden på natten och avslutades vid 12 på dagen, bara för att mitt tåg mot Stockholm gick. Hade det sjukaste återdoseringsbehovet och jag hade sådan ångest på hemvägen.
Vill ju bara ha meeeeer!

Tiden gick och jag provade tjack och cannabis. Tjack tog man när kokain inte erbjuds och avtändningen på det är… Vidrigt. Riktigt jävla vidrigt.
Kan inte sova, trots att jag är trött.
Kan inte äta, det går bara inte.

Cannabis ogillade jag. Blev för slö och det går inte ihop med min ettriga knarkpersonlighet.

20121226215126690_sbig
När man provat droger är det som någon skrivit det i pannan på en. Plötsligt hamnar jag på efterfester där endast knarkfolk hänger. Hur fan hände det? Vad hände med mig som plötsligt blev erbjuden så jävla mycket droger?
Att bara dricka var det tråkigaste som fanns vid det här laget, jag ville ha något i näsan annars fick det vara.

Brukade studera hur enormt stora mina pupiller var och det var BALLT SOM FAN. Jag har blåa ögon och nu var de ju helt svarta.

Paranoia. Efter en natt med en mix av koks, tjack och cannabis blev jag paranoid. Trodde att alla i den fjuttiga lägenheten någonstans i Stockholm skulle mörda mig, såg det i deras blickar och hur de viskade om mig. Var helt SÄKER på att de skulle ha ihjäl mig. Fick panikångest men förstod inte vad det var, allt var bara hemskt.
Någon sa att jag skulle röka lite, gjorde det och blev lugn. Men fan, hur jävla dum får man vara?

Vi spolar fram lite till det som faktiskt spelar roll. Hade kunnat skriva hur mycket som helst om droger.
I dagsläget känner jag enbart äckel för droger. Jag har sett hur det gått för de som inte kunnat sluta.
Gjorde som ni vet, en helomvändning när jag fick panikångest. La av med alkohol och självklart knark också.

Saknar jag det? Nej. 
Absolut jävla inte.
Jag har gått från 100% nyfiken till 100% anti. Blivit erbjuden en ”liten näsa” flertal gånger när jag varit i Berlin, eller bara ”ett litet bloss”.
Jag går igenom mitt liv, hur jag nu vet att droger triggar panikångest, att man efter flera år kan få en psykos, och självklart en psykos under ruset.
Hur jag faktiskt kan utveckla ett beroende?

Är det värt det? Är det värt att sumpa vad jag kämpat för i flera år bara för att ”fly lite från vardagen”?

NEJ. TACK. Och fråga inte igen.

 

 

 

6 reaktioner på ”Droger

  1. BRA, Hanna – jättebra! Texten är också bra och därför skriver jag bara kort, vad nu det har med saken att göra. Fortsätt att skriva om du har lust, men utan att det blir ett tvång. ”Bimbo Sessan” hade en kommentar på din FB-sida som jag gillade. Inte för egen del, men för de andra som kommenterar. Är det tillåtet att kommentera andras kommentarer här på bloggen? Då skulle vi kunna avlasta dig i kommenterandet. – Hela raden fylld med ordet ”kommentera”. Störande upprepning!

  2. Litet offtopic men anyway: Du skriver väldigt bra…Inte en chans att jag inte läser färdigt när jag börjat. Om du har problem med kreativiteten när det gäller konsten så föreslår jag att du ger dig på ett annat projekt: skriv en bok! Du borde kunna hämta inspiration från ditt liv, att döma av dina blogginlägg. .

  3. Ja jag tog c itodon några veckor mot höftvärk o mådde toppen men sen o sluta okej det var svårt. Skulle ej våga ta droger pga man kan bli dålig mentalt. O det är det ej värt. Idag fortsätter solen o skina o nu har i gjort rent balkongmöblerna ha det fint ta hand om dej.

  4. Innan jag läste vad Mats hade skrivit tänkte jag ”skriv en bok Hanna”. Du skriver mkt fängslande och bra. Och material har du nog…….Ha det bra !

Kommentera

