NEJ!

Ärligt talat tänkte jag skita i att blogga idag, hade en riktigt dålig dag och ville bara gå och sova.
Varför dålig då? Vet inte riktigt, varit allmänt nere hela dagen och bara undrat ”VARFÖR?
Har haft ryggskott och inte kunnat röra på mig, legat i sängen hela dagen i princip. Telefonen pajade och jag fick installera om hela skiten vilket resulterade i att alla bilder, musik och kontakter försvann.
Men det är inte därför jag hade en dålig dag.

När jag ligger där i sängen börjar jag tänka riktigt negativt.
”Fortfarande knaprar jag piller”
”Har inga vänner i Österrike, så jävla ensam”
”Vad gör jag här?” etc etc…

Jag blir arg på mig själv för jag stoppar i mig stilnoct fortfarande, inte stark nog att sluta helt. Har inget socialt umgänge här, dagarna går och inget riktigt händer.
Klart som FAN man deppar ner sig då, speciellt när man är i sängen och inte kan gå upp.
S kom hem från sin träning tidigare för jag fick äntligen tag på hans nummer, ett jäkla jobb när alla kontakter är borta från telefonen. Han masserade min rygg och vi gick en rask PW för att få igång min rygg. Den känns bättre men fan inte helt.

Så vad gjorde jag annorlunda ikväll när jag kände att allt bara är skit? Inget spelar roll?
Jo, jag satte mig vid datorn och skrev om det. Hur jag verkligen känner, för kanske är det någon annan ikväll som känner samma sak.
Tomhet.

Man får känna så ibland.

3 reaktioner på ”NEJ!

  1. Känner mig fan ensam jag med å då bor man ju faktiskt inte utomlands. Men ”vettiga” människor är svåra att hitta. Vad gäller ditt pillerknaprande. Sluta inte tro på dig själv. Är alkoholist själv. Så vet vad beroende är….

  2. Krya på dej . Jag har ont i höften o varit trött o sovit mycket. Är trist gråväder idag. Helgen blir lugn o j ska lata mej o mest vara hemma mvh maria.

  3. Jag tänkte strunta i att kommentera, men eftersom Maria g är så flitig, får väl jag också skriva. Tyvärr kan jag aldrig fatta mig kort, utan det blir alltid ganska långa inlägg. En gång var det någon som tyckte att jag inte behövde skriva en hel novell för att kommentera. Folk är jävligt roliga på andras bekostnad. Jag har inte ont någonstans och det är skönt. Får ev. ont i fingrarna efter det här inlägget.
    Man ska kanske odla sina nätkontakter, ja inte jag då utan Miss Cavalli. En tjej från Spanien och en från Schweiz har tidigare skrivit om dåligt socialt umgänge där de bor med sina pojkvänner. Maria g kommenterar också flitigt, så dessa tjejer skulle kanske uppskatta att få respons på sina inlägg. Jag är undantaget, tycker inte att respons är viktigt. Det är bara roligt att skriva små ”noveller” och veta att folk troligen läser det jag skriver och att hitta en låt som passar en viss situation, dela och lägga upp den på Facebook sidan.
    Stilnoct är svårt, men det är väl beroende framkallande och därför svårt att sluta med. Hanna har ändå varit duktig och dragit ned på konsumtionen, så det går ju åt rätt håll. Jag tror att läkare rekommenderar en nedtrappning och inte att man slutar tvärt med Stilnoct.

Kommentera

