Paintlarv

painttrams

Är inne i den värsta okreativa perioden någonsin. Allt jag målar ser ut som den här damen jag gjorde i paint. Ehhh, fint.

Inte nog med det, har varit non stop regn hela veckan. Går PW och blir blöt på fel sätt.
Men men, hur fan ska jag kunna bli kreativ igen? Är trött på mig själv. Skissar och slänger, har kanske målat fyra målningar på hela 2016… Och jag brukar vara väldigt driftig.
Känns som min ”passion” har lagt sig på is och istället prioriterar jag husjobb. Något jag verkligen inte gillar men vad i helvete, snart 25 år och då kan man inte bete sig som 15 längre.
Till och med, håll i er nu, jag har två blommor på balkongen. Jag älskar dem, hahaha. De har en speciell historia, när jag bodde här 2014 köpte vi solrosblommor som snabbt dog.
Nu när jag flyttade hit igen såg jag att det istället börjat växa ogräs i krukorna.
Blev helt varm och bestämde mig för att ta hand om de små… vildingarna.

Det är nu mitt kall här i livet. 
Jag och ogräset.
Hanna❤ Ogräsblommorna

 

En reaktion på ”Paintlarv

  1. Jobbigt: Man kan inte krysta fram inspiration. Ett förslag är att kolla på andras konst, och läsa/kolla på dokumentärer om andra konstnärer. Jag sysslar med musik, och jag blir inspirerad av andras arbete.

Kommentera

