Lugnet själv

Ni som läst min blogg ett tag ( av och på, jag och min bloggälskare tar pauser ibland ) vet att jag för snart tre år sedan gjorde en totalvändning.

Jag blev totalt clean och bytte ut alkohol mot promenader ( och 40 cigaretter om dagen, haha ).
Nä men, jag älskar mitt liv. Kan säga det utan att tveka. Nedtrappningen med tabletterna går bättre än förväntat, vissa nätter är hemska men jag har mina metoder. Känner mig oerhört stark och har för första gången på länge motivation att ändra på det jag inte gillar hos mig själv.

Man måste älska sitt liv, verkligen. Visst skjuter det dig i rumpan ibland men du får bita ihop och fortfarande känna kärlek för det.
Jag är fortfarande sjukt grisig på morgonen med tre koppar kaffe-regeln och sju cigaretter men det är min grej och ge fan i att ändra på det.
Får cravings på smarties och näst instill springer till supermarket för att köpa tre kör för 6 euro, FÖR DET ÄR SÅ JÄVLA GOTT.
En del av mig jag försökt ändra på men vad i helvete.. Det är ju den jag är.

Men livet fortsätter. Snart kanske vi äntligen köper det där huset som vi planerade innan vårt break-up. Up and downs, men jag är nöjd.

5 reaktioner på ”Lugnet själv

  1. Stark du är Hanna vet hur det är. Har precis börjat läsa din blogg igen efter flera år. Finns det någon inställning man kan göra så man följer din blogg hela tiden?

Kommentera

