Älskade juveler

smycke1smyckesmycke3smycke2

Låt mig berätta något,

Sedan jag var typ, sex år, har jag älskat smycken. Lekte såklart med mammas guldskrin trots att det var strängt förbjudet.
När jag var 14 ”lånade” jag ett par guldörhängen och kände mig helt fantastisk. Tillbaka i lådan försiktigt när hon sov och jag tror än idag att hon inte märkte något (tills nu, haha).

När jag är ledsen köper jag något litet smycke för att bli glad, genast rusar dopaminet och det är min enkla väg till lycka😉 Jag samlar på JustCavalli, har blivit några stycken genom åren och än sviker de mig inte.
KadeWe, stor affär i Ku’damm slog jag till på Roberto Cavalli. 370 euro vilket motsvarar typ 3 500 och fan vad snygga de är.
Dyraste jag köpt men jag älskar dem.

Jag älskar att smycka ut mig, stora örhängen när jag känner mig liten och små eleganta studs när jag är redo för något stort.
Ett gnistrade armband med en smart undangömd klocka… Att visa mig uttråkad är inte så bra.
Ett litet halsband med en swarovskisten för att känna mig extra lyxig.

Ja, jag älskar smycken.

 

Kommentera

