Att skriva ett avskedsbrev del 1.

Är det någon av er som faktiskt tagit tag i pennan och gjort det, accepterat det faktum att ni vill dö?
En befriande känsla, tyvärr. När man skriver sitt avskedsbrev fylls man av en härlig känsla, för man kommer snart inte finnas.

Jag kommer i all framtid tjata om panikångest, just för INGEN ANNAN GÖR DET. Varför är det så? Jag ville dö och vem fan hjälpte mig?
Min pajas till föredetta läkare som skrev ut atarax, ännu en gång försökte de medicinera bort min ångest…
Knaprade i mig tio stycken atarax men inte hjälpte det, var ett levande vrak och gick mest runt i en halvflummig, katastrofisk dimma. Gjorde någon intervju när jag var drogad av atarax, är det detta min läkare ville?

Men iallafall, ni som läst bloggen vet historien. Om inte, gå bakåt i arkivet.

Jag minns i varje fall när jag bestämde mig för att ta mitt liv. Jag var jävligt befriad, men lite  rädd. Nu ska jag ju faktiskt dö? Vilka kommer sakna mig? Vad kommer de säga?
En skala av ett till tio var min livslust -100. Fanns ju inget att leva för, leva i sitt mörka, deprimerande rum i sex månader gör vem som helst galen.

Min största rädsla var att bli psykotisk, och jag var så jävla säker att jag var det! Grov äcklig ångest leder till sådana tankar. Men nu ska jag ju dö, det slutar snart. Kan jag äntligen bli befriad.
Inte sitta hos psykolog och vilja springa ut efter två minuter. Känna mig misslyckad, undrar vad den unga psykologtjejen tänker när hon ser mig?
Kanske hon ringer psyket och säger att jag är psykotisk och de måste hämta mig?
Har jag psykos? Jag har ju knarkat väldigt mycket, hört att man kan få en drogutlöst psykos flera månader efter!
Dessutom har jag ju varit lite paranoid, det är ett tecken på psykos!

Sitter som vanligt i mitt rum och har ångest, hjärtat bultar och jag skriver något avskedsbrev på datorn. Bättre så, min skrivstil är hemsk och ingen kommer ta det seriöst. Berättar i ett word-dokument att det är bättre så, jag ska dö nu och jag älskar er som betyder något.
Kollar mejlen, någon vill göra en intervju med mig. Skriver att det inte går, jag är sjuk.
Kan inte träffa någon alls för en intervju, kommer få panikångest.
Ännu mer säker på att jag ska ta livet av mig, fan vad skönt. Nu dör jag.

// Del två imorgon.

9 reaktioner på ”Att skriva ett avskedsbrev del 1.

  1. Jag har själv skrivit ett sådant brev. Det var skönt och befriande. Men mitt råkade hamna i fel händer. Som tur var hann jag avstyra att någon läste brevet. Det hade inte varit bra även om jag fortfarande vill dö.

  2. Men atarax är ingen drog. Det är ett vanligt antihistamin, en allergi tablett. Som tex kestin mot pollen allergi.
    Det är inte gjort för att lindra ångest som tex benzo är.

  3. Atarax är en allergitablett ja som man också använder mot starkt ångest och sömnproblem. Man blir så förbannat trött av dem och sitter bara o glor som ett ufo,, såvida man inte somnar, och nästa dag är man jättetrött. Den så kallade fördelen med tabletten är att den inte är vanebildande, det är därför de gärna skriver ut dessa. Jag har haft 2 panikångestanfall i hela mitt liv, hela kroppen gick i kramp och jag var säker på att jag skulle dö. Vidrigt.Den som aldrig råkat ut för ett anfall kan inte föreställa sig fasan man känner. Det var under en period för väldigt många år sedan, med mycket fest, dödsfall i familjen, ny pojkvän och en allmänt otrygg miljö. Jag skärpte upp mig och gick på samtal hos en beteendevetare i 1 år och pratade och pratade och grät och grät. Det hjälpte mig väldigt mycket. Alla har en sådan period, mer eller mindre i sitt liv. Den kan komma när man är 12 eller när man är 72, det vet man inte. Man vet bara efteråt att när man känner sig sådär rädd så är det i alla fall inget man dör av som man tror första gången, när man inte vet vad det är. Det är inte farligt…….det är väldigt vanligt. Men man måste ha någon att prata med som man har förtroende för som man tycker är ”bra”. Kram

Kommentera

