Vakna till liv

Kändisliv är inget för mig. Verkligen inte, ogillade kraftigt när okända människor kom fram, hejade, vinkade, tog smygfoton. Verkligen HATADE. Blev obekväm och kanske ibland otrevlig.

Kändes som en paranoid psykos som aldrig tog slut. Var det på riktigt? Drömmer jag? Nä men lägg av nu. Sova, vakna upp, allt var en dröm. Dock inte.

Jag kan säga att på en skala 1 av 10 av lycklighet under 2012 låg jag på 2. Var så jävla ledsen och tom, ingen av mina vänner fattade vad jag höll på med och de drog sig undan.
Tillslut var jag ensam, fast på bloggen var det ju massa ”kändisar” och hur kan man vara ensam då?
Fick lära mig att äkta vänskap ej existerar.

Att lida av panikångest och samtidigt vara sveriges mest googlade person är inte heller en bra mix.
Kunde inte gå ut ur lägenheten, på grund av ångesten.
Då och då stod det ungdomar som ville hälsa, de väntade ivrigt utanför min lägenhet och ni som haft panikångest kan väl enkelt lista ut vad som hände? Sprang in i lägenheten igen och grät.
Jag ville ju bara försöka ta en promenad!!

Att flytta utomlands är det bästa jag gjort, jag kan inte tänka mig flytta hem igen eftersom det inte längre finns något att hämta.
Jag är frisk, starkare än någonsin, och vet äntligen vem jag är och vad jag vill.

3 reaktioner på ”Vakna till liv

  1. Hej, jag funderar också på att flytta till utomlands. Vet inte om du kommer ihåg det men du kallade mig ”jävla bonde” på skype när vi pratade tillsammans med jocke.

    Anyhow. kollar in här ibland och hoppas du mår bra.

Kommentera

