Vanvård…

Jag har problem med en person här i kollektivet. Vi kan kalla denne för idiot.

Idiot har två hundar, smutsiga med fästingar all over.
Idiot är även dålig med byte av vatten, gammalt grumligt vatten.

Alltså, listan kan göras lång men idag lackade jag ur. Sa åt idiot att ta hand om sina djur bättre.
Fuck you!!! Fick jag som svar.

Kan man ringa någon så de räddar djuren?

image

Målning från en ny vän

8 reaktioner på ”Vanvård…

  1. Ja du har väl skyldighet som alla vi andra att anmäla om ett djur far illa. Ta kontakt med någon tysk djurrättsorganisation och fråga hur du ska gå tillväga. Varför har hon djuren om hon missköter dom ? Jag förstår du blir förbannad, och bra att du reagerar !! Djuren kan inte tala för sig så det får vi göra. Lycka till

  2. Snygg tavla. Angående idioten så är det nog bäst om du förklarar för hen på ett mer trevligt sätt när du inte är arg.

    1. Men det gäller ju Berlin, det kan inte svenska Länsstyrelsen göra nåt åt. Dom kan inte heller hänvisa. Blir polisstationen i Berlin man får anmäla till tror jag.

  3. Kontakta polisen om hundarna! Säg att det är hundar som missköts, så kommer säkert polisen tillsammans med typ djurskyddet eller nått att ta hand om det. Oftast brukar hundarna få komma till ett tillfälligt hem då, i väntan på att ett beslut fattas om dom ska få komma tillbaka till samma ägare eller omplaceras. Om inte du kan prata med honom och han bara blir arg, så ta då hjälp, för hundarnas skull!

  4. Jag har alltid gillat dig Hanna, även när halva sverige hatade dig tyckte jag du var genialisk!!!! bra att du slår ett slag för djuren. Hoppas det löser sig!!

Kommentera

