Vänskap

Jag flyttade till Berlin ännu en gång i slutet av november förra året.

Lets give it a try,  tänkte jag.

Även fast en del i Sverige hatar det faktum att jag är här ångrar jag inte en sekund… jag börjar skapa ett liv.

De vänner jag träffat, vi är alla ensamma i ett nytt land.
Sårbara och ensamma.

Men nu har vi varandra. En mäktig känsla att på något vis vara en familj.
Jag, jade och Lucio delar på ett rum, vi vill ibland döda varandra men ändå älskar vi varann.
Det är helt fantastiska människor, jag är tacksam att bo med dem.

Vanessa, min vackra vän har jag jämt kontakt med,  via sms eller whats app. Vore tomt utan henne.

Tre nya människor. Ändå nämner jag inte ens alla. Alla jävligt grymma. Bah, jag är lycklig lottad.

2 reaktioner på ”Vänskap

Kommentera

