Negativ

Nä, dags för ett sådant personligt inlägg som jag ångrar att jag lägger ut senare.

Jag har blivit negativ, inte på ett realistiskt vis utan mer på ett jobbigt påfrestande sätt. Mitt liv blev kaos när Sebastian beslöt sig för att lämna mig, kär och idiotisk.
Förnedrade mig själv ännu en gång genom att älska en man som jag inte vet om han någonsin älskade mig… På riktigt.
Fast kanske det är min nya, negativa sida som talar. Visst älskade han mig på något vis, men det känns inte så.

Fyra månader senare och jag är på den plats i världen jag vill, jag träffar de människor jag vill och jag lever ett liv jag borde älska. Men innerst inne njuter jag inte, något saknas som vanligt.

För ett och ett halvt år sedan log jag vart jag än gick, var i en sådan härlig fas i mitt liv där ALLT var fantastiskt. Men nu är jag arg, äckligt arg på folk som inte förtjänar det. Jag har blivit otrevlig och negativ.
Har fått många nya vänner, men jag är inte sådär härligt glad längre. Länge sedan jag skrattade ordentligt, nu suckar jag mest.

Fyra månader efter ett break up och min själ är katastrof. Min konst är vidrig och har ingen röd tråd, som ni kan se under detta inlägg. Jag skapar med starka färger och märkliga motiv. Mitt inre vet knappt ut eller in.
Det finns dock en man som tycker om mig här, på ett sätt som nästan är läskigt.

Han avgudar mig och kysser marken jag går på. Alla mina sidor som Sebastian hatade älskar han, men är det bara hans egna huvud som talar?
En trofé att visa upp, men när denne blir normal är det inte längre roligt. När hon ligger i soffan och äter choklad med smutsiga naglar.
Verkligheten.

Jag vill vara en sådan som är positiv, min optimistiska sida finns int

En reaktion på ”Negativ

  1. Hela inlägget kom nog inte med, eller bara sista e’t som saknas?. Jag set ”finns int” på slutet. Jag tycker att tavlorna är häftiga och till och med snygga i alla fall.

    Folk som ler vart dom än går och tycker att ALLT är fantastiskt är för övrigt rätt jobbiga…fast stämmer det verkligen? Om du exv ser tillbaka på dina inlägg från den tiden: var de verkligen så überglücklich? Och nu är du äckligt arg… Du behöver hitta ett sunt förhållningssätt till Livet, lycka till..

    Kanske onödigt beskyddande, men akta så du inte ger upp och hamnar i drogmissbruk innan du hittat balansen.

Kommentera

