Vill dö, Vill leva

 

 

 

 

 

Härligt med kommentarer trots en lång paus. Hm, paus eller bara inte tillfälle att blogga?

När jag anlände till Berlin blev jag bränd på lägenhet, dum som jag är betalar jag i förskott vilket resulterar i en dålig scam.
Hemlös och gråtfärdig tar jag mitt pick och pack och klingar maniskt på dörren till Bastian, en kille jag bodde med förrförra året. Ingen svarar, hade han sett att det var jag som ringde på hade han fått en chock tror jag.

Gick till Burger King på Alexanderplatz och åt någon meny för 5 euro, kvar hade jag tio euro. Vad fan ska jag göra nu då?!
Tänker inte ringa någon, tänker inte vara hjälplös. Detta är en stor utmaning!!
Jag vet om att om jag flippar ur och blir hysterisk blir det bara en soppa av allt. Måste tänka klart, jag är stark och självständig!

Kommer på att Club Cleopatra finns, klubben jag träffade S på. Får se vad de har att säga.
Åker dit och ber om en sovplats, endast på den fronten är de trevliga. De låter mig sova där några dagar, träffar en underbar tjej vid namn Olivia som jag snabbt blir tajt med. Tyvärr sparkade de henne av okänd anledning ( de sparkar tjejer av knäppa anledningar som inte ens är okej )

Letar efter lägenhet hela dagarna och hittar en som är billig och utan deposit. Nu är jag här. Alive and still strong.

Vissa kanske tycker jag är en idiot som kan leva såhär, men jag ser inget fel med det. En kick, en drog, ett rus. Jag åkte dit ännu en gång men den här gången hade jag ingenting att luta mig på.
Ingen krockkudde… Ingenting. Jag börjar bygga nu på mitt inre hus, och jag hoppas det blir stabilt…

n-PICASSO-large570

En reaktion på ”Vill dö, Vill leva

  1. Vi är så olika du och jag. Men jag vill veta mer om dig. Väntar på varje uppdatering. Du gör allt jag inte vågar. Jag hoppas du finner en lösning.

Kommentera

