Älskade du mig någonsin?

Kunde jag ändra på det? Vad gjorde jag för fel? Varför vill du inte längre ha mig?
Kvällarna är värst. Tankarna dansar och vet inte när det börjar bli opassande.

Du sårade mig, krossade mitt hjärta. En dag efter du lämnat mig frågade jag om du fortfarande älskade mig
– No.
En jävla dag tog det att komma över mig, frågar mig själv om det någonsin var äkta från din sida eller om du bara gillade tanken på att ha någon yngre?
Ringer med gråten i halsen och frågar om du någonsin kommer kunna älska mig igen.
– No.

Du vill inte längre vara min, och det gör ont. Varför låter jag dig ens såra mig? Jag försöker hata dig men det går inte, för jag vill inte såra dig.
Vill inte ringa alla vänner och desperat försöka intala dem hur vidrig person du var… För du är det inte. En enkel väg att sluta älska är att börja hata, fan att det inte går.

Arg på mig själv. Spenderade ett år att älska dig endless och vänta på dig. Skita i hur sent du kom hem, hur du ville ha ditt personal space på kvällarna och umgås någon timme med mig. När du valde mig istället för TVn blev jag genuint glad.
Patetiskt. Ett år för ingenting. Du kastade bort mig som gammal mat man ändå inte tyckte var god.
Jag kan stänga av de flesta ur mitt liv, varför går det inte med kärlek? Sviker man mig en gång kan jag glömma personen… Men när jag är kär är det omöjligt.

Skrev ett sista sms till dig i ren ilska och sorg, vansinnig för det var så härligt att vara ensam och du mådde så bra.
I hope I find someone who will really love me”… Överdramatiskt och larvigt men då visste jag inte hur jag skulle bete mig. Jag offrade mycket för dig, fast du sa att jag inte gjorde ett skit.
You never change, it’s been one year now and still you don’t change
Är det verkligen kärlek när man inte kan uppskatta sin partners dåliga sidor? Jag älskade i varje fall varje bit av honom. Allt som var störande lärde jag mig acceptera… För jag älskade honom. Han kunde inte lära sig älska mig på riktigt… Därför gjorde han sig av med mig.

I am like an animal, when the other animal is sick I throw him away”.
Ordagrant vad han sa om mig. Jag var ett dåligt djur han puttade iväg. Jag var för störd tyckte han. Mediciner mot sömn och att jag haft panikångest. Damaged goods.
Blev riktigt förbannad hur han betedde sig.
Panikångest har de flesta haft, men är det då ett nedslag att ha haft det? Är man sjuk då? Inte jävligt grym som tagit sig ur det? Förstår inte.

Vet inte vad jag vill få fram med detta röriga inlägg. Ingenting kanske. Men publicerar det ändå.

 

14 reaktioner på ”Älskade du mig någonsin?

  1. Själv råkar jag bara ut och får känslor för sånna som bara verkar verkar ligga… Det är inte speciellt roligt det heller. Men påstår att han har känslor… Vet inte vad jag ska tro.

    1. Det är lätt att hamna i ett ont mönster, att man omedvetet söker efter elaka killar som kommer såra en, kan ligga massa orsaker bakom till varför man gör det.
      Det gälleratt inse att man är värdefull och inte alls ska ödsla sina känslor på människor som inte har samma känslor tillbaka.

  2. Det låter som att han vill ha något som inte finns.
    Är det inte häftigare att älska nån som känner saker, än någon som mår bra och är glad hela tiden, för det är ju inte alls äkta.

  3. Han måste vara känslomässigt störd. Så ledsamt att du spenderade ett år på den mannen men var samtidigt glad att det bara blev ett år! Du hade aldrig klarat att leva med en så kall man ändå. Det känns säkert inte så nu men du kommer att se det senare och bli glad att du slapp undan. Säkert fanns det fina sidor men hans ordval låter inte helt friskt. Tråkigt, tror de flesta går in 100% i ett förhållande och då är det inte lätt att ta till sig att den som bryter med sådana ord inte själv mår bra, för det kan han inte göra.
    Klart det är lättare att bryta med en vän, här var det ju fråga om starka känslor, intima stunder osv. Det tar tid att läka. Hoppas du snart får må bättre!!

  4. Jag tycker han låter väldigt kall…. men låt det ta tid Hanna. Du är ung, du kommer träffa honom som älskar dig för den du är. Jag var 23 år när jag träffade min man som jag lever med ännu idag (är 37 år), innan honom hade jag många struliga förhållanden med bad boys som inte älskade mig för den jag är. När jag träffade min man , så visste jag att han va den rätta o alla andra hade varit fel. stor kram på dig Hanna….. från en annan Hanna
    ps: din konst är grym…. du är en fantastisk kvinna på alla sätt.

  5. Den sista meningen i ditt inlägg som han sa verkar ju inte ok. Du ska vara glad att det ”bara” var 1 år av ditt liv han tog. Det kommer att lägga sig. Bli nu ingen stalker på honom, han kan istället tro att du har det skitkul och har en ny kille mm mm. Låt honom vara ifred, allt kommer att bli bra. Kram

  6. Har gått igenom samma sak som dig för 3 år sen. Det var den jobbigaste och värsta perioden i mitt liv. Jag kunde inte äta, inte sova, inte skratta, inte kolla på tv, inte lyssna på musik, knappt prata. Hade ångest 24/7 och ville dö. Kände mig som en vandrande kropp utan själ. Han slängde bort mig som sopor, hur kunde han, tänkte jag? Han älskade ju mig, jag försökte se det snälla i honom trots allt ont han gjorde mig. Jag ringde och grät, han brydde sig inte, skickade sms o berättade hur mycket jag älskade honom, han sket i mig. Det som sårade mig mest var, varför mår han bra o har kommit över mig redan medans jag ligger här och gråter mig själv till söms? Dagen jag bestämde mig att acceptera att det faktiskt är så att han inte vill ha mig var när läkaren ville skriva ut medicin till mig för jag var så fruktansvärt deprimerad. Den dagen bestämde jag mig för att han är inte värd min hälsa. Jag slutade att höra av mig och bytte nummer. Men klart att jag tänkte på honom och saknade. Efter några veckor kom hans samvete i kapp, hur kunde han behandla en tjej som skulle gått genom eld och vatten för honom? Ju mer han insåg det desto bättre mådde jag. För tillslut insåg jag att det inte var fel på mig. Jag va normal som hade känslor, ett samvete, ett fint hjärta. Och jag kan lova dig att hans samvete kommer att komma ikapp. Gråt inte över en människa som gör dig illa. Gråt över en människa som älskar dig och vill dig gott. Du får gärna mejla om du vill prata av dig, även om vi inte känner varandra så vill jag inte att du ska gå igenom detta själv.

  7. Det finns två sidor på allt skulle vilja vet hans sida. Antagligen helt omvänt. Att folk tar någons parti är så löjligt… Antagligen är han en kanon kille..

    1. Klart det finns två sidor.
      Men lik förbannat känner Hanna det hon gör och lik förbannat uttrycker han sig på sätt som inte känns sjysst.

  8. Det är trist när man gillar någon väldigt mycket, och den andra inte känner lika starkt för en. Det är på vinst eller förlust för oss alla. Bara att va sig själv, och hoppas på att den andra uppskattar en. Gå inte runt och älta i vad du gjorde fel etc.

  9. Usch gör ont i mitt hjärta när jag läser det du skrivit. Vet hur det känns att få sitt hjärta spottat på. Någon som får en att gråta är en ingen värd. Många Styrke kramar ※

Kommentera

