Misstag

Blir provocerad av vissa föräldrar… Vissa människor. Vissa individer.
Jag själv gör så gott jag kan, jag motionerar varje dag och styrketränar ofta. Tänker på vad fan jag stoppar i mig och gör min kropp en tjänst genom att ge den vad den behöver.
Som yngre rörde jag aldrig på mig, typ gå ut på balkongen och röka för att sedan klunka cola och äta något sött.

10468357_10152328449934340_6702335660401863561_n

 

Jag blir riktigt förbannad på människor som fuskar. Latar sig, gottar sig.
Har inte tiiiid att promenera! Måste ha hand om baaaarnen! Du veeeeet inte hur stressad jag är – för att sedan handla Solo med taskiga mirakeldieter som lovar att ta bort love handles.

375649_10151639089394340_802186367_n

 

Nu menar jag inte att vara utseendefixerad. Jag tror att man kan ha extra fett och må bra – bara man äter rätt och rör på sig. Jag vet många som inte är pinnsmala men som fixar det där… Lyser om dem, så jävla bra mår de.
En person som aldrig tränar lyser inte, de blir gråa och deprimerade.
Dessutom, vissa föräldrar göder sina barn med skit… Vad är det för stil? Hur jävla schyst är det?

Nä, jag hoppas fler fixar motivation att ta hand om sig själva. När jag inte pallar ta en 30 minuters PW när det är minus tänker jag att jag SKA. Min kropp och själ behöver det… Komma hem i värmen och njuta av endorfinerna som kommit till helt naturligt.

10 reaktioner på ”Misstag

  1. Förstår väl vad du menar, men samtidigt- varför bryr du dig? Varför irriterar det dig vad ANDRA människor gör med sina kroppar? Lite dubbelmoral när du själv har sagt att andra inte har med dig att göra, well.. Vad har du med dem att göra?

    1. För att det är jag som får höra gnället. Det är endast dumt och korkat att tro att en diet med morötter eller vad som ska göra dig smal.

      Ett hälsosamt liv tar tid och motivation och jag tycker ALLA borde prova istället för att gnälla.

      1. Jag tänker att ett hälsosamt liv är att inte sitta hemma och sura över hur andra människor väljer att leva. Ett tips från mig till dig.

        Kanske blir du provocerad av andra för att du är djupt missnöjd med ditt eget liv? Jag skulle ordna upp det först om jag vore du innan jag började ha åsikter om vad andra gör.

      2. Precis. Tough love.
        Hade min läkare daddat mig hade jag fortfarande suttit i lägenheten i Vallentuna och inte kunnat gå utanför dörren.
        När hon tvingade mig att möta min största rädsla – handla på ica blev vägen mot tillfrisknande en barnlek.

        När den som är sockerberoende inte blir daddat med kommer denne också inse vilken katastrof det är att käka skit varje dag.

        mvh

  2. Blir äcklad när jag ser unga mammor stoppa i sina ettåringar godis, de kan inte ens prata än, de kan fan inte ens be om att få sockret, ändå blir de intvingade i det beroendet redan som bebisar.
    Vill gå fram och slå mamman på käften och undra vad fan hon håller på med, men så kan man ju inte göra, det vore ju otrevligt..

  3. Vad man stoppar i sig gör stor skillnad. LCHF är skitbra, man blir pigg o klar i huvudet. Man bör nog prova det i 3 veckor utan att fuska, för att riktigt känna skillnaden. Tycker ALLA borde prova LCHF🙂

Kommentera

