Status

Stackars mig som går runt och är olycklig 20 timmar om dygnet. Jag drömmer om honom, att han ångrar sig och visst älskar mig.
Tycker extremt synd om mig själv förutom de ynka timmarna jag faktiskt är glad att vi gick skilda vägar.

En logisk sida av mig försöker berätta VARFÖR det inte fungerade… Sedan kommer den emotionella parten fram och bara får mig att böla av olycka.
Jag är en bra tjej, det vet jag. Rolig, kreativ och ibland ganska söt. En flickvän att ha kul med… But wasn’t enough for him. Han ville ändra på mig redan från start.

cookie1Porträtt av Cookie

Perfect wife!! I want perfect wife!! Vet att det provocerar er. Jag har ännu inte hunnit förstå innebörden av det så det kommer ta ett tag till för mig att faktiskt komma till stadiet där man är… Pissigt jävla förbannad.
Att älska någon är att ta hela paketet och lära sig älska det. Forma varandra för bästa resultat – men fortfarande älska de små sakerna.
När hittar jag kärlek och när slutar jag drömma om honom?

Hoppas detta blir sista inlägget om brustet hjärta. Jag orkar inte längre vara ledsen, men det är skönt att ha en blogg och läsare som lyssnar. Ni stöttar mig så jävla mycket,

9 reaktioner på ”Status

  1. Tiden läker alla sår. När du mister en står det tusen åter. Du är en fantastisk människa och ska inte spilla för mycket tid på att vara ledsen även om det ska finnas tid till att sörja. Var rädd om dig tjejen. Kram

  2. Jag vet inte vad en ”perfect wife” är, men om det inte är en hel människa med brister och allt så kan det bli svårt för honom. Mina fördomar säger att den som vill ha någon ”perfekt” ofta mest vill ha någon som passar upp på dem och det är ju inte mycket till kärlek det. Känner jag i alla fall.

    Men det spelar ingen roll vad jag och mina fördomar tycker och tänker om saken. Det du går igenom nu måste du få göra i din egen takt och på ditt eget sätt.

  3. Men Hanna, gumman, söta kära ditt lilla såriga hjärta, om han säger att han vill ha en perfekt fru och inte anser att du är det (är han själv så perfekt ?, ja kanske i sina egna ögon men inte i allas väl………), så, är han inget för dig. Då var det väl inte meningen. Man säger inte så, jag vill ha en perfekt fru. Vem FAN är perfekt och VAD är perfekt ?? Olika för alla. Kanske bäst det slutade nu så han inte hann såra dig och försöka göra om dig ännu mer. Låt det göra ont, bryt ihop och bit ihop (ja en klyscha jag vet) och sen finns det fantamej mycket mycket annat kul i livet än en karlslok som säger att han vill han en PERFEKT fru. Du är så bra som du är, kom ihåg det, och duger det inte till honom så duger det åt någon annan, som ser dig för den du är och som älskar dig för att du är……just DU. Ta hand om dig nu ! Kramisen

  4. Du är ämnad för större saker än att vara någons perfekta fru. En perfekt fru lägger all sin tid på att ta hand om sin man och lägger sina egna drömmar åt sidan. You dodged a bullet. Jag hoppas att du inser det en dag då det inte gör ont längre.

  5. Hanna, fina Hanna. Du är perfekt som du är. Det är våra egna brister tillsammans med våra kunskaper och egna sidor som gör oss perfekt som vi är. Ingen annan människa än du själv kan bestämma om du är perfekt. Jag förstår att det är tungt. Det kommer ta lång tid för hjärtat att bli helt. Jag säger som så många andra, han var inte menad för dig. En dag kommer du hitta din partner som kommer tycka att du är menad för honom precis som du är. Acceptans och kärlek. Det är du värd tusen gånger om! Du är smart Hanna och du är stark!

  6. Förstår att du har ett helvete just nu. Det måste kännas förjävligt. Du förtjänar en kille som älskar hela dig.

    Det kommer du hitta, det är jag övertygad om. Det är jobbigt nu men tiden läker såren. En dag är han glömd och då har du en pojkvän som älskar hela dig.

  7. Hej Hanna,

    Trist att läsa om ”snubben”. Det låter inte som om du har hittat den rätte på riktigt än…för den försöker ju inte förändra sin älskade. Hoppas verkligen att du finner honom!

    Är du kvar i Wien? En toppenstad enligt mig.

    Vad 17! Satsa på din konst, sälj in både din personlighet och konsten till gallerier, förläggare etc, för du HAR talang!! 😘

Kommentera

