Ångra sig

Min första riktigt ”stora” kärlek var Edwin. Han var häftig som var 22 och jag bara 15. Dock ljög jag att jag var äldre då jag inte trodde han skulle vilja dejta mig om han visste min riktiga ålder.

1916788_208151479339_713441_nJag ser typ likadan ut nu. Åldras inte.

Nä men vi var väl som de flesta barnsliga par. Bråk, skrik, göra slut, bli ihop blah blah. Men han påverkade mig. Fyra år av/off är lång tid.
Speciellt när detta år är de man formas till ens vuxna jag.
Jaja, jag minns att han sårade mig väldigt djupt. Jag sårade väl honom också men en vuxen man ska aldrig lämna sin 16-åriga gravida flickvän ensam i två veckor.
Stänga av mobilen och skita i den man säger sig älska.
Gräva och spotta i såret och sedan två år sedan säga att han ångrade att vi gjorde abort.

Kanske kommer jag aldrig komma över det där, men det är bland det vidrigaste någon gjort mot mig. En smutsig trasa man lägger undan ett tag för att må bättre själv.
Min fina vän Tina kom förbi den sommaren och umgicks med en gravid Hanna. Minns min mage, den var bullig. Det fanns något därinne och det skulle dö snart.
Ingen frågade mig vad jag ville – de bestämde att fostret aldrig skulle få se världen.

När jag tänker på Edwin nu förstår jag att han inte tänkte helt rätt. Han ville nog inte såra, men han var vuxen och jag ett barn. Men jag är tacksam att jag inte fullbordade graviditeten. Vad fan hade hänt då…

1916788_208152659339_1337026_n

 

Men jag hoppas inte längre han ska få ett hemskt liv och all olycka ska drabba honom. Vuxit upp från hatet, nu är jag bara sårad att jag ens tillät en sådan idiot skada mig så djupt. Men medvetet var det inte, but still.
Man formas och lär, men ibland blir inte resultatet vackert.

2 reaktioner på ”Ångra sig

  1. Tack Hanna, för att du skriver om olika delar av livet, det som är fint och fult, vackert och jobbigt. Inte bara visar upp en välputsad fasad. Det är det som får dig att verka sann och där med intressant.

Kommentera

