Jag blir förbannad

Vad ska detta bli för blogg egentligen?! Vet inte. Just nu en känsloblogg kanske. Men era kommentarer värmer – helt fantastiskt.

Idag är jag besviken. Jag är besviken på det faktum att vissa människor har någon magisk knapp de bara kan sätta på och alla känslor och ens historia bara försvinner.
Jag är känslomänniska nummer ett, även fast jag inte försöker visa det. Min hjärna bubblar av alla intryck och känslor att det rinner över.
Jag är arg att han bara – poff – från ingenstans sa att det ÄR OVER. Att han bestämde, jag hade ingen talan.
Vadå, är man inte två i ett förhållande?

I want a perfect wife, you are not perfect. Maybe I die alone”.

Har man inga känslor kvar, då förstår jag. Men bara behandla mig som någon trasig leksak man returnerar till Sverige gör mig lite ilsken. Jag har mina egna problem, jag är stökig och han var superpedant. Här kompromissar man som sambo men det fanns inte på kartan.

You can never have it exactly like you had it when you were alone” sa jag. Jo, för nu bodde han inte själv.

Not acceptable! Perfect wife! Perfect wife! Ååååh, ilskan bubblar. Jag är medveten om att jag är på dåligt humör men det får man vara ibland. Skriva av sig är bättre, om ett halvår går jag in och läser detta inlägg igen och ser det med nya, fräscha, ögon.

Blir förbannad, det känns som om jag ska ta all sorg och han springer omkring och njuter av sin silent time? Eller gör han det? Vad händer egentligen?!
Jag är verkligen inte klängig i ett förhållande, vi hade en bra balans där han gjorde sitt och jag mitt. Vi möttes på vägen och hittade på något tillsammans men vi var aldrig ihoplimmade som vissa par är.

Känner mig patetisk. En sån tjej utan liv som hänger upp sig på en kille. Det jag alltid sett ner på men nu är jag sådan själv. Jag försöker gråta ur stressen och känslorna men det går inte. Jaja, nu har jag skrivit ett inlägg om känslor och skit, nu får det räcka med självömkan.

5 reaktioner på ”Jag blir förbannad

  1. Fyfan. ”Perfect wife”, jäkla hycklare. Som han vore den perfekta mannen. Du hade kvävts till döds av kraven o tristessen. Rocka fett i Berlin o hoppas han lider i sin ensamhet. Han förtjänar det.

  2. Btw så hoppas jag att du är tillräckligt stor nu för att förstå lite varför människor beter sig som de gör. Han ville slippa smärtan av att bli lämnad för han såg hur ambivalent du var. Kom ihåg det. Han var rädd o att bli lämnad gör jävligt ont. Lovar att han blivit fetdumpad tidigare o hans ego klarade inte av det ännu en gång. Tiden läker alla sår o det är Sant. Kram

  3. Det är inte patetiskt att känna, känn så länge du behöver. Känslor är inte farliga, man får känna vad man vill. Det är en del i att gå vidare, även om det kanske inte alltid känns så när man är mitt i.

    Jag brukar försöka se (och ibland skriva om för mig själv) vad som varit bra och vad som varit mindre bra. Skriver ocensurerade brev till personen ifråga utan att skicka dem för att (om inte annat så så småningom) sedan riva i småbitar eller elda upp. Det ger lite perspektiv på saker och ting även om det, såklart, är både smärtsamt och jobbigt.

    Ja, det kanske är så att en del har en knapp de kan trycka på för att gå vidare. Andra kanske låtsas att de har det, för att slippa visa sig sårbara, både inför sig själv och inför andra. Tvivlar dock på att det är nyttigt, det slår nog tillbaka på en så småningom. Tror man har större problem med sitt känsloliv om man inte tillåter sig känna och bara stänger av, än om man låter sig känna det man känner.

  4. Störde mig som fan på ”perfect wife”.. Alla har vi våra egenheter! Det finns INGEN som är perfekt! Alla är olika (fast i dagens samhälle så är man ”konstig” om man inte passar in i samma fack som alla andra).
    Det finns bara en av dig. Du kommer hitta din ”perfect match” en dag. Och det jag menar med en ”perfect match” är att man accepterar varandra för varandras olikheter. Typ.
    Du verkar vara en helt underbar person Hanna, låt dina känslor få komma ut. Allt kommer bli kanon en dag.

    Kramar

Kommentera

