Dog du eller?

Fast nej. Jag lever och frodas även fast jag är i någon symbios mellan verklighet och drömmar.
Jag hoppas varje dag att S ska höra av sig och vilja börja om – för jag älskar honom.
Det är som om min hjärna inte kan riktigt acceptera att det är slut och likt förbannat har förhoppningar.

Men samtidigt fungerar det inte, jag blev deprimerad i Österrike och trivdes aldrig trots att jag verkligen ville.
Jag älskar honom och ville bara vara vid hans sida. Men räcker det?
Kärleken övervinner då inte allt. Om fem år, skulle jag ångrat mig?

Drömmer om honom varje natt, vilket är hemskt. Jag saknar hans stora armar och underbara personlighet. Hans mjuka läppar och muskulösa händer.
Det gör så jävla ont att jag inte får kyssa dem igen. Men jag MÅSTE gå vidare. 

Har varit i Sverige i någon vecka, orkar knappt räkna. Blir Berlin för det är vad mitt hjärta vill. Min familj vill såklart att jag stannar men jag är rastlös här – jag ska inte vara här egentligen.
Man måste ALLTID följa sitt hjärta, annars vaknar man upp en dag och ångrar allt man borde gjort. Min värsta mardröm.
Hanna 40 år vaknar upp… och inser att hon aldrig riktigt levde.

Vi mejlar och så, det känns bra. Vi fick ett bra avslut, men ibland vill man bara börja hata någon istället. Lättare så, istället för kärlek fyller man hjärtat med hat och då går man vidare smidigt och snabbt.
Det som gör mest ont är förvirringen.
Varför kysste han mig vid flygplatsen?
Varför knullade vi trots att det var slut?
Varför sa han att han saknar mig?
Varför blir han avundsjuk?

Dessa eviga FRÅGOR. Jävla analyserande för att få något taffligt svar att han kanske visst älskar mig. Jag är medveten om att detta är normalt, man måste se förbi dessa frågor och förhoppningar och bara inse fakta – IT’S OVER.
Kärleken finns även för mig – men det var inte med Sebastian. Ödet bestämde det här… Det är meningen.

Men vem är då min kärlek?

 

 

3 reaktioner på ”Dog du eller?

  1. Om han älskar dig så skulle han arbeta mindre och tillbringa mer tid med dig. Det är väl det kärlek handlar om; att vilja tillbringa tid tillsammans, inte arbeta hela dagarna och bara komma med dyra presenter? Han hade mer pengar än tid verkar det som, är det inte en orsak till att det inte fungerade att du fick vara så mkt ensam?

  2. Tänker inte analysera eller komma med pekpinnar. Tydligt att du inte släppt taget om relationen i alla fall, säger du ju själv. Jobbig tid för dig Hanna, skickar mental energi in your general direction.

    Berlin kanske kunde hjälpa, om du orkar fixa med det nu. Hade gärna varit där, idag och för 25 år sedan…

  3. Känner varje ord du skriver. En känner sig fruktansvärt dum som tillåter en själv känna så mycket, helt utbränd i kroppen av olycklig kärlek.. Krya på dig Hanna. Hoppas det löser sig på något vis för er/dig.

Kommentera

