Montag

morgen

 

God morgon och god natt. Sov som en kratta inatt, upp och spy har börjat bli vardagsmat för mig.
Blä.

4 reaktioner på ”Montag

  1. När din PÅ var som svårast, hur gjorde du för att få in pengar? Hur överlevde du? Jag pallar inte gå till jobbet och blir snart utskriven från AF. Jag vet inte vad jag ska göra..

    1. Kan du inte lämna dit hem typ, så måste du bli sjukskriven, det kan man väl bli även som arbetslös? Du har också rätt till ett personligt ombud och boendestöd (som kan hjälpa dig att komma ut och handla mm). Vet att det inte var mig du frågade om hjälp, men mitt bästa tips är just dessa samt köpa en bok om panikångest och börja med det som känns lättast och ta dig framåt därifrån. Kan rekommendera boken: ”Ingen panik” http://www.bokus.com/bok/9789127131347/ingen-panik-fri-fran-panik-och-angestattacker-i-10-steg-med-kognitiv-beteendeterapi/
      Du kan också kolla om föreningen ÅSS (Svenska ångestsyndrom-sällskapet, jag vet kul namn) finns i närheten av dig. Dom har en jättebra informations-folder till anhöriga (och den drabbade) om vad panikångest är ( http://www.angest.se/riks/ ). Sen så ärret viktigt att förstå att det kommer aldrig bli bättre, det kommer aldrib finnas en bättre dag eller lättare dag att ta tag i skiten, försök göra något litet VARJE DAG för att bli friskare. Att klara av en större grej i halvåret, typ fira jul eller något kommer inte att göra dig friskare, men att gå till en mindre butik varje dag, sen en större butik, sen åka buss en hållplats, sen två osv kommer göra dig frisk. Alla har svackor, man får misslyckas bara man tar sig upp i sadeln igen. Det är svårt idag att man måste stå på sig så mycket för att få hjälp, när man egentligen inte orkar alls. Men försök ta all hjälp som går att få tag på och göra så gott du kan. Utmana dig varje dag, hur litet det än må vara!

Kommentera

