Skiss med färg

sketch1 sketch2

 

Otitlad sketch med tusch
A4

Som vi alla vet fyller jag år på tisdag. 23 år! Wow.
Tiden går alldeles för fort, kanske är det för jag alltid har roligt.

Men för lite mer än två år sedan gjorde LV entre i svenska folkets hem. Vilken känsla. Vad sjukt!
Jag minns framförallt känslan över ”hur fan ska jag klara av detta?”
I tre veckor kunde jag agera med andra människor, men det var svårt när jag aldrig fick stänga av och vara mig själv.
Men det riktiga kaoset började när jag fick inblick över svenska kändisar.
Alla ville ha en del av kakan, alla skulle umgås med LV för hon var såååå kontroversiell och blablabla. Ytligt skitsnack och smörigt smör.

Under dessa två år har jag hunnit med jävligt mycket. Fått stå upp för mig själv när den äldre generationens konstnärer är avundsjuka ( ja, för detta stämmer ) som vill sänka mitt experiment.
De vill förminska mig och ”sätta mig på plats”.
Jag har också haft panikångest, rest mig upp med huvudet högt och gjort de som de med panikångest fruktar… Ett liv utanför tryggheten.
Hittade min stora kärlek och lever ett lyckligt liv.
Träffat fantastiska människor som jag räknar som väldigt nära vänner.

LV projektet kanske var häftigt, men det liv jag lever nu är precis det jag vill leva. Jag har utmärkt utsikt över Wien och kan skapa hela dagarna, få sälja mina verk och mina skulpturer säljs i utvalda butiker i Sverige.
En underbar man som älskar mig, och jag honom.
Jag är starkare än någonsin, jag vet att jag nått botten med panikångest och KAN resa mig upp. Skaka av mig dammet och fortsätta.

Mitt egna äventyr slutar aldrig. Vad händer härnäst i Widerstedts liv?

6 reaktioner på ”Skiss med färg

Kommentera

