Död åt det gamla

Sådär ja. Sticker imorgon och säger hej då till lilla Sverige. Vallentuna, den lilla hålan jag är uppvuxen i.
Det lilla WT-samhället där alla känner alla och ligger med alla… 😉
Skaffar barn innan 25 och döper dem till Liam och Kevin. 
Jobbar som städerska alternativt sjuksköterska.
Ens partner är ex till ens föredetta bästa vän.
Fikar på det lokala fiket och shoppar på den lokala klädbutiken.
Älskar bilar, helst gamla 50-talsbilar.
Festar och dricker sig stupfull på den enda krogen som finns.
Snackar skit/skvallrar om allt och alla, det bästa som finns!
Blir arg för sitt socialbidrag inte räcker till en krogrunda.
Knarkar och super, yeah!!!

Men vet ni, för några år sedan såg jag rött på det här beteendet. Så inavlat och äckligt. Men nu bryr jag mig inte, det är charmigt.
Ett enkelt liv utan några större problem.
Man kanske inte upplevt så mycket i livet, på sin höjd en resa till Thailand två veckor där man levt kung och köpt lite thaihoror.

Men jag tror dessa ”WT-människor” är mer lyckliga och tillfreds med sitt enkla liv än jag är med mitt. Jag är så jäkla eager på att prova på allt nytt, uppleva, lära mig, jag blir aldrig nöjd.
Jag önskar ibland jag bara kunde uppskatta allt detta som de lilla byborna gör. De kräver inte så mycket för att le, kanske hitta något billigt på loppis och sen skryta om det för sina vänner.

Förstår ni?

död1 död2

15 reaktioner på ”Död åt det gamla

  1. Jag förstår inte hur man kan leva så, i sin lilla bubbla och så långt ifrån verkligheten man kan komma.

    Skulle ta livet av mig om jag någonsin blev så.

  2. Så sant! Har tänkt så 1000 tals gånger… aldrig nöjd aldrig lycklig mer än i små doser. Hade varit så skönt att vara tillfreds med ”vardagslivet” och enkla…

  3. Jag tycker det är omoget och pinsamt hur du beskriver människor som inte är som dig själv, det visar bara hur lite du förstår andra människor. Skulle det nu vara WT att vara en utbildad sjuksköterska? Eller en lokalvårdare som städar upp skiten efter andra? Alla drar sitt strå till stacken och lever sina liv efter sina förutsättningar och visioner. Ibland tycker jag du är en intressant ung kvinna, och ibland tycker jag du verkar helt utblåst. Men det är klart du kanske bara vill provocera med så dumma uttalanden? Vad vet jag?

  4. Jag kan till en del förstå hur du menar. Undrar en sak bara: tycker du att sjuksköterskor är ”white trash” ??? Att det är ett yrke att förakta, eller att något yrke överhuvud taget är att förakta. Är det inte bättre att jobba än att skita i det och leva på andra som en del gör. Förstår inte riktigt ditt resonemang här. Lycklig resa till Sebastian !! Kram

  5. Men du har ju inte ens ett jobb? vilket klassförakt trots att du själv är ..”under” de du beskriver. Du lever på din kille? har själv lämnat Sverige för nästan 15 år sen och har ett väldigt högavlönat jobb men skulle aldrig drömma om att se ner på de som valt att bo kvar. Varför skulle deras liv vara ”enkla” och utan drömmar? iofs, så där som du resonerar gjorde jag också när jag var runt 20 plus och tyckte jag var dö-cool som inte bodde i Sverige, och såg ner på de som bodde kvar. Nu skäms jag över de åsikterna men har väl med mognad att göra…

    1. Jag kan bara hålla med dig där tyvärr. Var själv likadan 😉 det har med mognad att göra………”ett enkelt liv utan större problem”, ja haha om 10 år kan vi ta det snacket igen, eller om 15…….Men så länge man lever, så länge lär man. Frid

  6. WT att vara sjuksköterska?? nej Hanna WT är att vara du. Inte göra någonting för andra människor eller mänskligheten. Leva på nån kille å sälja lergubbar, för någongång kanske de blir värda något när du vikt ut dig och dött i en överdos.
    DU ÄR WT. Och du kommer aldrig bli nått annat.
    Jag välkommnar dig med öppna armar den dagen du söker vård hos mina sjuksköterskekollegor,
    jag ska informera dom om att du tycker att dom är WT innan, lovar.

  7. du satte precis ord på mina känslor, lever efter förändringar. att stana till och ha detdär alla andra drömmer om gör mig bara olycklig.

  8. Att jobba som sjuksköterska är en utbildning på ytterligare 3 år efter gymnasiet och är en yrkesexamen på 180 högskolepoäng. Att jobba som det är inte ett dåligt yrke utan alldeles utmärkt i vårt samhälle där vi har brist på sjuksköterskor och barnmorskor.

Kommentera

