Guide to a great relationship

Haha, jag är tydligen inte välkommen hem till S på tre veckor för han jobbar för mycket. Han vill vara ”själv”, som han så fint säger.
De flesta brudar hade väl skrikit att han sätter andra brudar där hemma men sån är inte jag. Han får göra vad han vill ( och då menar jag såklart inte ligga med andra om vi inte ska ha trekant… Fast det är inte aktuellt.)

… Och då hamnar vi på dagens ämne – svartsjuka i ett förhållande. Tro mig, jag har varit svartsjuk och galen men det hela handlar om trygghet i varandra.
För att skippa bli psyko måste man lita på sin partner, och då handlar det inte om att ha lösenord till ens facebook, hotmail, diverse andra communitys och kolla EXAKT vem ens partner umgås med 24/7.

jealousy

Misstag nummer ett. Redan här visar du ju att du inte litar på din partner?
Jag ska tjata lite mer om mitt ex, just för det finns så jävla bra exempel.

Exempel på vad vi kunde hitta på.
Han hade fått för sig att jag skulle bryta kontakten med ALLA mina killkompisar för de ville ju bara ligga!
Alla mina lösenord skulle han ha till alla communitys, för att kolla att jag inte raggade på andra!
Detta triggade mig, vad  helvete! Ska du ha detta ska jag också!
Ond cirkel.
Slutade med att vi kollade varandras communitys hela dagarna och minsta lilla ”Tja, vad snygg du är” blev det kaos.

Detta gör en ju bara nojjig, även fast man är i ett förhållande måste man respektera den andras privatliv. Visst, i en relation är man mer intim med varandra men man måste ändå ge den andra andrum. Att kräva lösenord är respektlöst, och skapar bara en ostabil grund i förhållandet.

Jenna-Jameson

Nästa grej. Kolla porr! I mitt förra förhållande blev jag galen om killen gjorde det men nu bryr jag mig inte.
Det handlar inte om att han vill knulla brudarna på filmerna, vi alla blir upphetsade av just akten.
Är man riktigt bekväm med sig själv så är det inte så farligt, bara något naturligt hos män. Kvinnor också, såklart.
Sebastian låter mig hela tiden få veta att han tänder på mig mest, så han har redan skapat en trygghet hos mig. Nu när vi är ifrån varandra får han kolla hur mycket porr han vill,
det är ändå mig han faktiskt kommer ligga med. Porren är bara ett hjälpmedel för att komma snabbare.
Nu frågar jag inte ens om han kollar porr, eller när han lallade sist. Inte min sak, det är en del av hans egna privatliv.
Däremot vill jag gärna veta om han vill prova något nytt, vad det är han går igång på eftersom det är vårt samliv.

infidele_unfaithful_2002_portrait_w858

Han älskar mig inte längre!

Mitt och S största problem är att han har problem att förklara sina känslor. Jag är the opposite, det är jag som skriver brev hur mycket han betyder för mig och hur mycket jag älskar honom men jag har aldrig fått en sådan kärleksförklaring.
Just för det är jobbigt för honom, det är inte han.
Vi har haft tjafs att jag behöver bekräftelse men han visar det på andra sätt. Hans egna sätt – städa min askkopp (haha), hämta mig mitt i natten om något gått åt helvete, bjuda på en fin middag… Han gör , men han säger inte.
Här måste man se vad ens partner faktiskt gör, men man måste också sänka sitt egna bekräftelsebehov just för att…
Din partner har valt dig – och du honom. Inse det.

Skulle kunna skriva en hel guide till er hur det funkar, men vi får avsluta här eftersom jag måste sova. Vill ni fortsätta läsa om sånt här, btw?😉

 

12 reaktioner på ”Guide to a great relationship

  1. Men ändå taskigt att du inte får komma hem på 3 veckor.. . ? Du bor ju också där och gav upp mycket för att flytta dit till honom!?
    Han kan väl inte säga att du inte får komma hem!

    Jag säger såhär:
    Köp en egen lägenhet i närheten av honom, så ska du få se att han vill ha hem dig🙂

  2. Personligen gillar jag att läsa dessa texter när de är långa, innehållet är inte lika viktigt faktisk. Jag gillar sättet du skriver på och ju längre det är desto mer inblick och förstårlse får man. Du har mycket insikt och man märker att du lärt dig mycket av tiden som gått, och hur vis den gjort dig!

  3. Hannah, ”inte välkommen hem” vem försöker du lura, dig själv ? Vad är det för karl som säger nåt sånt och skyller på jobbet ?? Har du en ljusrosa slöja framför ögonen……………..Jag är äldre än dig men därmed sagt absolut inte ”klokare”, men för helvete, du träffade killen på en porrklubb, vad tror du han gör när han säger som han gör ? Ja jag kan ha helt fel men vill inte att du ska bli ledsen och besviken igen. Kram på dig och hoppas att mina vibbar är fel😉

    1. Fast om han vill knulla andra brudar så skulle han nog göra slut med Hanna.
      Han är en man, ingen varg som går på instinkter, män kan faktiskt vilja vara ifred utan att ha några avsikter att knulla andra.

  4. Håller med Stina. Konstigt att säga att du inte får komma hem på 3 veckor. Sen att han aldrig säger att han älskar dig är illa. Jag har ett förhållande med en som alltid säger att han älskar mig, hur fin jag är osv osv. Han gör allt för mig. Men jag har aldrig sagt att jag älskar honom, för det gör jag inte. Inte älskar som i kärlek, utan älskar som bästa vän. Som jag gör allt för, lever med och skulle göra allt man ska i ett förhållande. Men det är inte kärlek från mitt håll.

    Din kille låter som mig tyvärr. Tvivlar inte att han älskar dig, gör allt för dig. Men hade han varit kär i dig, hade han kunnat säga att han älskar dig, han hade besvarat dina känslor.

    Gå vidare innan du blir riktigt sårad, utan att han menar att såra.

Kommentera

