Vad ska man göra nu då?

Jag är kvar här i lilla hålan (Vallentuna) och latar mig mest. Har egentid och pysslar mest om mig själv.
Måste planera hur jag ska göra resten av tiden här och framförallt boka en biljett hem. Mitt hem är inte längre här.
Alla känner apan men apan känner ingen, känns det ibland när jag är här. Folket stirrar och jag blir mest obekväm.

Inte bara för hela LV-grejen, utan för jag trotsade alla WT-lagar som handlar om att stanna kvar här, skaffa något kneg och sedan bli ihop med någon från samma by och få barn. Game over.
Nej nej, så vill inte jag leva. Jag skulle bli självmordsbenägen, även om jag kan avundas det ibland.
Bara vara nöjd med det som är, inte hela tiden sätta upp nya mål att bocka av.

cooki cooki2

 

Fast den här sötnosen måste jag fortfarande lyckas kidnappa med mig…😉

Jag skulle kunnat vara småbarnsmamma nu. Min första abort gjordes när jag var 16 och den andra när jag var 17.
en 6-åring och en 5-åring. Jag hade gjort vad som helst bara för att få en inblick i det livet.
Nu såhär ser jag bara katastrof… No money, no funny, nada. Jag hade ju levt på soc? Herregud.
Dessutom, jag och min dåvarande partner hade det mest ostabila förhållandet… Barnen hade fått en vidrig uppväxt med bråk, skrik och göra slut var femte minut.

MINOLTA DIGITAL CAMERA s_wh_het_1188558702_10804129Haha… Hitta fem fel… Eller typ, 1000.
Såhär barnslig skulle jag varit som morsa.

Ser framför mig en trött Widerstedt som inte sovit på 364 dagar. Pappan ska hämta ungarna men skiter i det. Ringer och skriker på honom för jag är så tröööött på småbarnslivet!
Fyndar alla våra kläder på LidL alternativt någon skitig loppis. Bidragstagare och gör mitt bästa för att plugga upp mina mattebetyg.

Nej fy fan. Ångest. Godnatt.

 

5 reaktioner på ”Vad ska man göra nu då?

  1. Men vad har du för människosyn egentligen? Är det WT att stanna kvar där man växer upp, skaffa barn och gifta sig med någon från trakten? Det har alltid varit ett mardrömsscenario för mig med men jag skulle aldrig kalla de som gör det för white trash. Olika människor gör olika saker med sina liv och alla skulle må bra av att döma varandra mindre. Termen WT osar dessutom klassförakt.

    1. Skriver att jag avundas det ibland. Men WT har ju blivit ett ord för just detta – ett enkelt leverne utan några direkta ambitioner.
      Kanske lät hårt men sån är jag… Bara skriver utan att riktigt tänka efter😉

  2. Vad gör mig när man är full av ambitioner, har en starkt längtan efter något ”mer”, men samtidigt lever arbetslös på existensminimum? Har ikväll suttit och googlat kock och webbutvecklare. Försöker hitta nästa väg att vandra. Har allt för många intressen. Kan tycka både allt och ingenting är intressant men för det mesta, allt. Livet är märkligt… svårt att vara ”nöjd”. Man längtar efter något ”större”.

    Har längre läst din blogg Hanna. Dina tankar är guld värda. Skulle va kul sätta sig ner och surra över en kopp kaffe (eller annan valfri dryck) med dig. Bor lite väl långt ifrån Vallentuna men skulle gärna säga hej om jag har vägarna förbi.🙂

    PS: Snälla sluta ALDRIG skriva.

    mvh, Krille

  3. Kan tillägga att innan jag blev arbetslös senast hann jag med både eget företag och provanställning åt en reklambyrå. Livet är märkligt. Ena sekunden har man ”allt” och den andra, är det borta.

  4. Håller med om innehållet i inlägget, men mest intressant är du som person och bloggare, Hanna. Du är ingen kliché, inte förutsägbar. Jag förstår dig inte; keeps me intrigued and coming back for more.

    VarmkallempatisknollempatiskmogenomogensmartstendumHanna

Kommentera

