Jag älskar dig men vi kan inte fortsätta

Något som ni säkert förstått länge är att min och Sebastians relation inte kommer hålla i längden. Fan vad jobbigt det är att skriva detta just nu, jag har gråtit i timmar och det tar aldrig slut.

Det började så jävla fantastiskt, allting var perfekt. Det var aldrig dåligt mellan oss, vi hade det grymt tills slutet.
Men jag var aldrig lycklig i Österrike, jag mådde aldrig bra där.
Dagar som aldrig bestod av något vettigt, vara ensam från morgon till kväll och inte känna en kotte.
Städa, träna, måla, städa, laga mat, vänta.
Vänta på att han ska komma hem så vi kan ha roligt.

När jag valde att flytta till Österrike trodde jag att det skulle vara en enda lång kärlekssaga. Jag hade hittat min prins och vi skulle nu spendera all vår tid med varandra.
Vakna, ha sex, äta, ha sex, umgås, ha sex, bara vara med varandra. Skratta, älska, umgås, allt skulle bara vara så härligt passionerat… Precis som när vi träffades i Berlin och hade en flera månaders lång kärlekssaga.
Den drömmen tog slut när jag insåg att han jobbar mycket.
Såg knappt skymten av min kärlek, och det började göra mig deprimerad.
Jag insåg att livet som hemmafru inte gav mig mycket. Jag kunde få allt jag pekade på, men i längden blir det bara ett stort tomrum.
Jag vill inte ha saker, jag  vill ha kärlek. 13 timmar om dagen kunde jag göra vad jag ville, men efter ett tag började ensamheten växa sig större och jag blev mer och mer nere.

Klart han märkte att jag inte mådde bra, men vi båda blundade för det för vi älskar ju varandra. Detta måste funka!
Allting med oss passar, vi är som ying och yang.
Men man måste ha tid för varandra, och oavsett hur mycket jag ville skapa ett eget liv i Österrike gick det inte.
Från dag ett hatade jag landet. Människorna är kalla, kulturen är hemsk, det bohemiska liv jag älskade i Berlin fanns inte i Wien. Konstkurserna och skolorna med inriktning med samma tema fanns inte.
Med mera med mera med mera.

Så ikväll gjorde vi slut. Jag sa att jag inte trivs i Wien, att jag saknar Berlin. Jag måste ha mitt egna liv, inte vara beroende av honom.
Jag älskar dig Sebastian. Tack för vår tid, du har varit bland det bästa som hänt mig och det gör ont i mig att vi inte längre är ett par.

 

9 reaktioner på ”Jag älskar dig men vi kan inte fortsätta

  1. Hanna- detta är livet.
    Gör det bästa av det- följ ditt hjärta.
    Väx upp- mogna- lär av livet, både det bra o det mindre bra.
    Livet är ett helvete- det är bara att acceptera det.
    MEN man kan också göra det till något annat.
    Du behöver växa och mogna- men du är på väg!
    Kramar och tankar
    Stay strong- du är jävligt stark!

  2. Jag finns om du behöver prata även om vi inte är polare men att prata med en okänd utomstående är jävligt skönt det med. Det ordnar sig gumman, på ett eller annat sätt❤ love ya!❤

  3. Ta med dig den kärleken du fick känna och den tiden ni fick ha tillsammans och bevara den inom dig som ett varmt minne. Allting har en mening. Du har så mycket liv kvar att leva och det tar tid innan alla pusselbitarna faller på plats. Om de någonsin gör det. Man kan inte mer än följa sitt hjärta och göra sitt bästa. Lycka till och bli lycklig !! Kram

  4. Nej ingen högoddsare. Skrev faktiskt ”Du är mera Berlin än Wien” i mitt förra inlägg, rimmar ju even, men raderade för jag känner ju inte dig tänkte jag, who am I etc…

    Många konstnärer skulle nog vara överlyckliga över den situation som du hade, men det passade inte dig, i alla fall inte nu. Du har tydligen behov av mer än bara fri tid och försörjning, inget konstigt i det; och den här tiden har säkert lärt dig massor om dig Använd lärdomarna, in pursuit of succesful living. Lycka till Hanna.

Kommentera

