Vad vill

Något jag aldrig kommer respektera är bekräftelsesökande. Ett drag hos människan som framträder tydligare hos vissa.
En kvinna vars identitet ligger hos sin partner. Vad han/hon vill är min lag.
Måste bli bekräftad att jag duger, någon vill ta i mig. Någon vill kalla mig sin.

En man som söker bekräftelse hos andra män. Hävdar sig, kämpar sig upp till alfahane. Jag är störst, bäst, och starkast.
Blicken i hans ögon när han sänker någon annan för att klättra högre. Se vad jag kan, respektera mig nu!

Jag har alltid gått min egna väg, aldrig sökt bekräftelse att jag duger. Vad fan ska jag med det till? Jag finns inte för att behaga andra, jag finns för min egen skull. Visst, jag driver en blogg men jag skulle aldrig sälja ut mig för att få fler läsare.
Ni är min klan, min flock, vi hjälper varandra.

418016_10151146066089340_1247509764_n

 

Kvinnan fläker ut sitt liv på facebook. Men bara det viktigaste, det som ger mest status. En tjusig middag med dyrt vin, senaste resan till tropiska öar, hennes stora umgängeskrets som mest handlar om ytliga bekanta (psst, en hemlis)
Hennes +200 vänner måste se henne.
– Hennes liv är så spännande, tänker de avundsjukt.
Kvinnan myser av all uppmärksamhet, hon vill bara ha mer. Bekräfta mig! Ju fler likes, desto bättre.

Men vad gör hon när hon inte längre har någon som ser henne? Hennes värld går under, hon finns inte längre.
Kvar blir ett tomt skal, ett ointressant yttre ingen bryr sig om.
Ångesten kryper under huden, vad är hennes nästa steg?

 

 

2 reaktioner på ”Vad vill

Kommentera

