Näthat

hANNA2 HANNA3

 

Porr.

Jag har blivit näthatad, lite nu också faktiskt även om det lugnat ned sig rejält! Blivit mordhotad, gått på rättegång (väntar fortfarande in mina 10k från GM), porten nedklottrad där det fint löd att ”HANNA ÄR EN HORA”, och de anonyma näthatskommentarerna har varit överflödiga.

Jaja, en kommentar på en blogg är något en bloggare får ta, tyvärr. Ser att Tyra Sjöstedt gjort sig till självutnämnd hjältinna angående ”nättrollen”
Nättroll, fyfan. Näthatare är rätt ord. Ett troll är något helt annat, men men.

Hon gjorde så att en som arbetade hos SOS alarm fick sparken. Överdrivet? Inte direkt, men det hade inte behövt gå så långt. Jag anar att Tyra vill ha bekräftelse att hon är grym som står upp för näthatet.
Men hade det inte räckt med ett enkelt telefonsamtal? Vi alla vet att vi aldrig är helt anonyma på nätet, men internet är inte real life.
Det är en virtuell värld, en värld man måste ta med nypa salt.
Får jag en kommentar om att jag är vidrig och borde ta mitt liv, säger inte det mer om personen som har behov att yttra sig så grovt?
Jag ger ett svar tillbaka, samt om jag verkligen känner mig kränkt så polisanmäler jag det.

Bjussa inte hela internet på din näthatare, Tyra. Det ser så jäkla dåligt ut. Ett telefonsamtal till företaget och polisen hade varit så mycket bättre.
Det var en fin tanke, men nu känns det bara desperat. Ett rop på hjälp att du vill synas och bli bekräftad.

Du duger som du är.

 

 

 

6 reaktioner på ”Näthat

  1. Tyra är helt klart bioplär upp o ner fredcinerad sen fattar hon inte inte själv tycker synd om hemme😁iallafall jag är mycket intresserad att köpa ett verk av dig kram

  2. I den flesta fall hade det nog räckt med ett telefonsamtal men nu ville hon väl sätta ned foten och visa att näthatning inte behöver gå ostraffat… alltid får det någon att tänka om…

  3. Någonstans kan jag känna att om ingen någonsin tar tag i problemet, så kanske någon tröttnar till slut. Det var inte Tyra som sparkade personen ifråga på SOS alarm, det var dem själva (för att dem inte står för den typen av agerande) vilket ja i min tur tycker är korrekt.. På VILKET företag får du överhuvudtaget gotta dig i privata saker på internet på arbetstid? Redan där har du begått ett tjänstefel. Som jag som chef skulle bli glad för att jag fått reda på,
    Kanske man då borde ställa sig bakom den personen som faktiskt vågade sätta ned foten ordentligt. Istället för att försöka ställa sig på båda sidor genom att skriva ”det hade räckt med ett telefonsamtal” Om någon tar tag i dessa näthatare en gång för alla, så kommer ni alla offentliga personer ha nytta utav det i framtiden. Men det är ju dumt att ge någon credd, det är bättre att då ge sig på den personen genom att säga att hon söker bekräftelse. Ja, gör inte du det? Och om inte, varför har du då en blogg? 🙂

Kommentera

