Självgod

Något som stör mig är människor utan någon form av erfarenhet av livet ska ha massor med åsikter om saker de inte vet något om.
Personer som sitter på facebook och ska berätta för andra hur man ska leva.

Jag har sett det mesta, inget chockerar mig längre. Har sett vidriga pedofiler hålla hand med en 6-årig thaipojke i Bangkok och fått störda mejl av en pappa som gick igång på sin egna dotter. Hur hon använde hans rakhyvel till att raka fittan och han undrade om det var en invit till något mer?
(Mejlet var seriöst, jag om någon fattar om man driver, vi hade brevväxlat i flera månader för jag faschineras av hur jävla störd han var)
Har rest jorden runt, helt ensam.

Har haft 100 euro, ingen stans att bo, inget jobb och fan vad grym jag är som ändå klarat mig.
Mejlat med en känd ”seriemördare” som var aktuell för något år sedan. Tro mig, jag vet vad jag pysslar med.

De sitter framför facebook, de kan ingenting om livet och ska ändå förklara för mig att det är farligt att göra si eller så.
”Hanna, är du korkad elleeeeer? Du kan inte åka diiiit helt sjääääälv, DU VET INTE VAD SOM KAN HÄNDA!”
”Vad vet duuuu om politik! Du är bara 22!”
Hatar när folk nämner min ålder. ”Bara 22” för att förminska mig trots att jag vet mer än dem.

Jag vågar knappt tänka på hur ball jag kommer vara om tjugo år, shit. Det jag vet om livet nu + 20 år. Som en jävla guru.

Bah.

Finns knappt några personer längre som faschinerar mig. Ingen jag lyssnar på, ingen jag respekterar och ser upp till. Har aldrig haft en förebild och se hur jävla grym jag blev då.

Hade kunnat skriva mer, men jag är tillräckligt provocerad som det är. The end.

hannooo

 

 

6 reaktioner på ”Självgod

  1. Kan nog relatera till det, folk tror att om man är under en viss ålder och är ”ung” så vet man ingenting om livet. Man förstår inte allvaret osv osv. Det är total bullshit och så jävla irriterande, tillochmed nedvärderande. Vad vet du om mitt liv? Vad jag gått igenom och varit med om? Vad vet jag om ditt liv? Vad du gått igenom och vad du vet? Ingen kan veta vad någon annan känner, ingen kan veta exakt vad någon annan varit med om. Punkt, end of story. Och alla dedär bitterfitterna på 40+ som tror dom vet allt kan väl bara hålla det för sig själva. Jag är 16 år gammal, folk tar inte mig på allvar när jag säger att jag varit med om saker, och när jag väl gör det; ”du är alldeles för ung! Det är OMÖJLIGT att du gått vidare från allt det! Du KAN inte känna så” osv. Men i slutändan bevisar jag dom fel, jag har ett förflutet precis som alla andra. Min ålder gör inte mitt sinne ungt, även om JAG är det.
    Keep on going Hanna (y)

Kommentera

