Identitetskris

Vad är det med mig nuförtiden? Känner mig som ett klassiskt borderline case. Ena sekunden superduperlycklig och andra vill jag bara härifrån.
En del av mig vill en sak, en annan vill något annat. Vad i helvete?

Försöker ändå se logiskt, jag är kanske i en kris där jag inte vet vad jag vill med mitt liv. Inte flyga iväg och sedan falla hårt.
Orkar knappt blogga, men gör det för er skull. För min också, såklart. Älskar att skriva och bloggen är ett bra sätt att ventilera sig, ni är som min ”fria fläkt” där ni ger mig konkreta svar när jag är uppe i det blå.

www

 

Haha, självporträtt.

5 reaktioner på ”Identitetskris

  1. Jag tror du har hemlängtan och ändå inte, du har inte riktigt hittat din ”roll” i Wien ännu, det går inte så fort att acklimatisera sig ju. Du nämnde innan att du ska läsa till hösten, det är bra, men jag får en känsla av att du behöver mer att göra, egna vänner, gå en kurs el något som inte är på distans utan även något annat där du går iväg hemifrån och gör något som du tycker ger dig något vettigt. Stressa inte fram sakerna utan tänk igenom hur du egentligen vill ha det, och, hur lätt är det. Ibland är det bara slumpen och ödet som avgör var man hamnar. Försök njuta av sommaren och åk hem ibland och hälsa på så ramlar nog saker och ting på plats. Lycka till !!

  2. Jag håller med Stina. Det är bra att tillhöra ett sammanhang så någon sorts aktivitet kanske vore bra för dig så att du inte bara tillbringar dagarna med att vänta på att Sebastian ska komma hem. Sen är du ju en konstnärssjäl och den är bra när du ska kreera olika saker men nu känner du dig lite rastlös och vet inte vad du vill, vart du vill bo, vad du vill göra osv. När man väljer göra en sak, vara på en plats så väljer man bort något annat. Det är jobbigt att välja något för då väljer man samtidigt bort något annat. Man får försöka vara nöjd med det man valt för stunden och leva i nuet och känna lugnet där. Oftast kan man ändra sitt val senare. Om man väljer fel lösgodis i affären så kan man ju åka tillbaka senare och köpa de godisar man vill ha i stället .)

  3. Du är en tänkare. Funderar mycket och kan fastna ibland i det negativa, men det kan alla göra ibland. Du är i grund och botten så kreativ och påhittig och när det fungerar så fungerar det väldigt bra, men går det åt andra hållet så blir det väldigt dåligt. Jag tycker ändå utifrån vad jag läser att du är på rätt väg. Det gäller att inte låta den negativa sidan få övertaget. I min värld så tycker jag att du är helt fantastisk. Jag har aldrig varit med om någon som är så engagerad, påhittig och kreativ på samma gång. Kram

Kommentera

