På väg

hw1 hw2

Det är alldeles för länge sen jag målade något, så nu har jag jobbat på en tavla i snart tre  veckor. Inte 24/7, men lite då och då, i min egna takt. De brukar ta två veckor eftersom jag jobbar i lager med akvarell, flytande tusch och kinesiskt bläck. Allt måste torka för att sedan måla ännu ett lager för en fin och mjuk finish.

De som känt mig sedan jag var barn utbrister alltid ”Men oj, du har ju samma stil som när du var liten!” Jag har skapat en helt unik stil som tagit mig flera, flera, fleeeera år. Nöjd är jag, som fan!

Annars är allt bra med mig. Pratade lite med en av mina bästa vänner via skype igår. En barndomsvän som känns som en syster för mig. Hon är en så jäkla fin person, snäll, rolig, och ger mig energi.
Har sakta men säkert låtit relationer som endast suger ut energi rinna ut i sanden, behöver dem inte. De förstör mer än de ger.

En reaktion på ”På väg

  1. Ja det var bra gjort, önskar att fler, många fler, även jag själv, kunde sortera bort energitjuvarna ur sitt liv och inte låta dem styra och ställa och förstöra. Avskyr sådana personligheter.

Kommentera

