Vad göra med sitt liv?

Det är ju en del unga som läser bloggen så jag tänkte vara lite föredöme nu.
Får ofta mejl av er där ni är förvirrade och undrar – vad ska jag göra med mitt liv?

Alltså, jag fyller 23 i år. Känner mig asgammal, och får ännu mer ångest över att jag inte vet vad jag ska göra av livet ännu. Det är nog något man aldrig riktigt vet.
Vissa dagar vill jag fly till Afrika, andra skaffa familj, ibland vill jag plugga, det är olika hela tiden. Hjärnan formar sig, den provar alla exempel och tillslut hittar den rätt.

hoho1 hoho2

 

18 bast. Fyra år sen…!!!!

Man växer aldrig riktigt upp. Men följ alltid ditt hjärta, ibland kan det vara svårt att våga gå sin egna väg när omgivningen berättar att du gör fel val.
Ingenting är fel så länge det känns rätt!
Ditt undermedvetna berättar för dig vad som är bäst för dig, kanske inte om du sitter bunden på ett mentalsjukhus, men ni förstår nog vad jag menar.

Det finns inte riktigt några bra tips, men våga vänta. Våga känna efter vad du verkligen vill. Vill du bli doktor? Vill du bli massör? Flygvärdinna? Livets möjligheter är oändliga!

Jag har alltid gjort det jag själv vill och jag är faktiskt nöjd med vad jag skapat.

// Gurun

 

4 reaktioner på ”Vad göra med sitt liv?

  1. Tror du att Sebastian skulle kunna göra en gästblogg (förslagsvis på engelska) om vad han tycker om dina sociala ”projekt”?

  2. Earth to Guru Hanna:
    Du har ju en passion, du är lyckligt lottad. Ge järnet wtf, quit whining…. 🙂

    Aja (!), tveksam till om tonåringar egentligen skall följa sitt hjärta, är de mogna för det? Väldigt varierande vill jag påstå. Problemet är väl när föräldrarna dessutom är ett ännu sämre alternativ, suck….inte lätt att bli stor alla gånger.

    .

Kommentera

