Nykter

Shit. Ett år och tre månder utan alkohol. Jag är så grym, och jag mår bättre än någonsin. Får frågor hela tiden ”How can you do it? Isn’t it boring?

Svar:
För två år sen var jag som vilken tjej som helst, något glas då och då var ju trevligt. Att gå ut och festa var också roligt. Jag var fast i den här cirkeln att alkohol är en del av vardagen. Att ta det beslutet att bli helnykterist skulle ALDRIG falla mig in.
Jag var på the Scottish Pub i Wien med lite vänner i torsdags och de beställde flera helrör med vodka… Själv drack jag kranbärsjuice.
Jag hade så jävla roligt, trots att jag var nykter.

Att avstå från alkohol var det lättaste beslutet jag gjort i hela mitt liv. Jag väljer ett liv nyktert. Alkohol triggar panikångest, och att bli sjuk igen är något jag aldrig vill bli igen.

1014570_10151552120324340_837856472_o

 

Gammal bild. Men den betyder lycka för mig. En av mina första promenader med Cookie efter en tid
då jag knappt kunde gå ut.

7 reaktioner på ”Nykter

  1. Vissa kan dricka stora mängder och fortfarande må någorlunda bra dagen efter. Jag mår dåligt i typ 3 dagar. Inte värt det helt enkelt.

  2. Ja nåt som kan trigga PÅ väldigt är alkohol. Jag fattar inte hur du helt nykter klarade av att vistas och jobba på strippklubbar i Berlin med gamla snuskgubbar som du berättade om innan och hur de höll på med dina kolleger etc etc, UTAN att få PÅ bara av att se det. Hur klarade du det ?? Kram

  3. Åh, var nykter i ett år, och drogfri i fyra månader när jag träffade min pojke.. Blev ganska mycket festande, och en del gräs när vi hade besök av hans vänner..

    Nu, gravid. Några år senare står jag här igen.. Och får varken röka gräs eller dricka alkohol pg av att jag är havande. Var i samma sits som 14 åring som precis blivit alkohol och drogberoende och tja, dumpad och fick flytta hem igen där jag inte kände någon och grät VARJE dag, hela tiden i ett halvår tills jag fick ett par jointar på posten.

    Måste passa på, att medge att vi råkar uppskatta samma sak, och har bra chokladsmak… Hahaha, äntligen kan man både äta kakan och ha kakan kvar, Fast.. istället för äta lilla voven får man nöja sig med burra in sig i pälsen.. Lilla M, är min favoritchoklad.
    TRODDE ALDRIG SOM BARN ATT JAG SKULLE HA EN HUND SOM VAR CHOKLADFÄRGAAD…. hhaha

Kommentera

