Färger

konstig

 

Finns detta märke i Sverige? Hur som haver är det superbilligt och riktigt bra kvalitet. Räcker med ett lager för att få till ett fint skimrande resultat. Som ni ser, under tre euro.
Målar inte så mycket på canvas utan använder det till mina skulpturer, love love love it.

3 reaktioner på ”Färger

  1. Jag har alltid varit konstnärlig så där så att jag kan teckna och avbilda. Jag lärde mig aldrig att blanda färger. I tryck används cmyk cyano en slags blå magenta en röd yellow som är gul och sen kontrast. Med Blå Röd Gul ska man få alla färger när dessa blandas i lagoma propotioner. I en dator används RGB röd grön blå som också ska ge färger. Du råkar ha dessa tre framme nu är det en slump eller blandar du RGB från tuberna för att få alla färger som en dator. Jag vet en kille som var färgblind men ändå skicklig på att teckna han kunde göra bort sig när han ritade grönskan i fel färg. Var lär man sig att blanda färger bäst. Mänskig hudfärg som kallas vit som ibland rodnar hur åskådliggörs det i rätt färgblandning. Du har inte så många konstverk av den typen. En viss procent av kvinnor som är anlagsbärare av defekt färgseende kan se skillnad mellan monokromatisk orange och när man blandar gult med rött. Dessa kan ställa exakta diagnoser om de arbetar i sjukvården utifrån rodnadsvarianter på huden. Oj nu blev jag djup om färger

Kommentera

