Ensam

fix

 

 

Vill inte bli för sentimental men vill inte ljuga heller. Känner mig jävligt ensam på veckodagarna. Från att jag vaknar till sex på kvällen spenderar jag med mig själv. Inte så roligt sällskap.
Jag vill träffa människor och vara social. Har fått lite vänner sen jag flyttade hit men jag saknar de där rutinerna.
Nu gör jag vad fan jag vill – och det är inte roligt i längden.

När jag tog studenten fruktade jag den dagen jag skulle behöva gå upp klockan sex på morgonen och komma hem samma tid på kvällen – just för att jag inte skulle vara fri. Jag kämpade att inte få den rutinen och nu saknar jag den.
Den senaste tiden har jag velat plugga, jag verkligen längtar efter något vettigt att göra om dagarna. Men jag vill inte vara bortskämd, men ibland måste man få klaga.

Puss.

7 reaktioner på ”Ensam

  1. Förstår ungefär hur du känner dig, dagarna kan bli som ett vakuum utan tider att passa, folk att träffa och rutiner. Om du skaffar rutiner så kommer det hjälpa mycket. Du är väl uppe ganska sent och sover tills du vaknar, det är en förmån att få ha det så, jag har det själv så och vill inte vakna till väckare/mobil och vara jättetrött. Man kan sakna studiekamrater/arbetskamrater då man inte jobbar/pluggar. Om du söker någon kurs så kommer du träffa folk regelbundet och rutinerna kommer lite på köpet kanske om du ska gå på föreläsningar och plugga mellan dem.
    Lycka till 🙂

  2. För det mesta mår man bättre om man har någon form av rutiner i alla fall, hur nice det än är att ligga så länge man vill o s v. Börja studera, el ngt. Har du kanske lite hemlängtan också ? Börja försöka komma ut och göra något, kurser mm, det är ett bra sätt att skaffa vänner på. Lycka till!

  3. Ibland kanske ödet säger i från o man måste stanna upp en stund i livet. Andas ut o mysa med sig själv. Sen kan alla älska en..men vila du…helt ok…de gör ALLA…faktiskt ok att bara vara. Så är de!!! Normalt…ta vara på lugnet…en dag kanske du kan titta tillbaka till lugnet o harmonin o le åt de. Glöm inte att du e värdefull eller bortglömd. Tvärtom!!!!! you go girl 🙂

  4. Socialpsykologi på Lunds universitet är en kurs jag tror du skulle uppskatta. Det var en bland de mest intressante kurserna jag personligen har läst.

  5. Själv har jag ett krävande heltidsjobb som tar massor med energi, men jag inser att jag förmodligen skulle få psykbryt om jag hade din typ av frihet. Vi människor är komplicerade: Vill alltid ha mera bättre, men egentligen är vi bara säkra på en enda sak, och den skrämmer skiten ur oss…. Du vet ju mycket väl att det finns alla möjliga saker du kan fylla livet med, typ inläggen ovan, men något gnager och skaver. Du behöver nog försöka hitta roten till din ångest och sluta fred med den; tror inte att det bara handlar om brist på rutiner.

Kommentera

