Kan inte sluta

hanna

 

 

Jag minns när jag var åtta år. Bröst hade jag, riktigt stora (vart fan tog de vägen?!). Detta var det roligaste som fanns för mina klasskamrater.
Tutt-Hanna” fick jag heta minsann.
Började få hår på musen vid elva, och det var anledningen till att jag aldrig duschade med de andra tjejerna. Jag väntade tills alla hade gått för fick de reda på att jag hade pubushår skulle jag få ännu ett smeknamn.
Barn är inte dumma, de brukade med flit ta väldigt lång tid på sig så de fick en liten tjuvtitt.

Mens fick jag precis innan jag skulle fylla tolv, så jag var först med precis allt. Här började jag bli desperat, jag var ju ett barn?! Tog mammas rakhyvel och rakade bort allt hår.
Blodigt och vidrigt, men nu var jag iallafall len mellan benen.
Det var ett förjävla projekt att alltid raka sig mellan benen, de fick ju inte se att jag var rakad…?!
Jag minns inte hur jag dolde att jag hade mens, men jag vill minnas att jag alltid var sjuk den veckan i månaden.

Vad är mina stora problem nu? Inget som detta.

 

2 reaktioner på ”Kan inte sluta

  1. Hej! Jag måste bara säga att jag är mäkta imponerad av dig hur du kunde lura ett helt land med din rollfigur. Respekt! Ps. Jag anade lite att du skojade. Sköt om dig mitt barn…

  2. Hej Hanna, har följt dig från början, tycker du är en helt fantastisk person, går alltid in på din blogg det första jag gör när jag vaknar, och innan jag går och lägger mig. 🙂 tycker du ger inspiration och väcker tankar, vilket är helt underbart..

    Jag undrar om du kan skriva ett inlägg om, hur man hittar inre självförtroende, lugn, hur man accepterar sig själv till att tycka att man är vacker? Det är så svårt idag. Har tappat mig själv helt senaste tiden, och skulle betyda mycket att höra dina tankar bakom en sån sak, hur du ser på det.

    Sluta aldrig blogga! Massa kramar, Moa

Kommentera

