Vad om jag dör?

look2

 

2012. Kolla buddhan!

Kan ni förstå att det är hela två år sedan LV-projektet avslutades? Wow. Så fort tiden går, och snart närmar jag mig 23 och börjar faktiskt få åldersnoja.
Jaja, det låter skitlarvigt men ibland förstår jag det inte själv. Livet är så kort, det är deprimerande. Pablo Picasso hamnade ju i en depression eftersom han ”en dag skulle sluta skapa”.
Känner samma sak, en dag tar allting slut.

Hamnar vi i någon bättre värld eller blir det bara svart? Jag vill tro att vi återföds, att något mer väntar. Vår själ går vidare till andra äventyr…
But I don’t know.

Nu ska jag ta en liten tupplur, blev sent inatt igen. Ska drömma om en annan värld.

 

3 reaktioner på ”Vad om jag dör?

  1. Många säger ”om” jag dör – istället för ”när” jag dör… vilket handlar om rädsla och svårigheten att tala om döden…

  2. För att lugna dig kan jag säga att ju äldre man blir desto mer okej känns det att man kommer dö. Så försök att strunta i den tanken som gör dig rädd, den gör det verken bättre eller sämre för dö kommer man ju iallafall att göra. Tidigare i livet var jag skiträdd och visst ibland kan jag nojja fortfarande men inte alls lika starkt, det känns mer och mer naturligt och när man blir gammal kommer det nog kännas skönt att man en dag kommer lämna den här planeten. Utan döden skulle inte livet heller kännas lika coolt på något sätt. Jag är mer rädd för smärta och att vara sjuk under en längre period om/när jag blir gammal. det viktigaste man kan göra i livet tror jag är att leva det o göra allt det man egentligen drömmer om att göra, leva ut och verkligen känna kärlek, sorg, glädje och ilska. För det man inte vill är att ångra det man inte gjorde när man e på dödsbädden . 🙂

  3. Det finns ett liv efter döden, älskade Hanna. Alla människor finns här på jorden av en mening. Jag förstår hur du känner dig, det är mänskligt att du känner dig som du gör just nu eftersom att det ligger i människans natur att tro på en Skapare. Det är vetenskapligt bevisat. När människor känner att de inte har en mening blir de deprimerade och missnöjda. Och inget materiellt kan uppfylla det tomrummet. Endast en uppriktig tro på Skaparen, kan det. Men det gäller förstås inte bara att tro, man vill ju veta VARFÖR vi är skapade, ‘vad är meningen med allt det här?’ ‘Vad vill Skaparen att vi människor ska göra?’, det är det vi bör ta reda på. Om det finns en Skapare så måste självklart denna Skapare ha talat om för oss vad Denne vill av oss, inte bara lämna oss utan någon som helst förklaring och guide. Jag vill gärna tala om mer för dig Hanna, om du är intresserad. För jag vill verkligen det bästa för dig i detta liv och i det nästa. Vi har bara EN chans. Vi måste ta vara på den chansen. Innan det är försent.
    Jag vet nu inte ifall du är ateist, men har du inte tänkt på hur perfekt allt är skapat, med ett perfekt system och form. Hela universum är helt fascinerande skapat. Sedan när skapades något från ingenting? När vi ser t.ex en byggnad eller en mobiltelefon så förstår vi på en gång med vårt förnuft att det finns en skapare bakom det, någon som har byggt den. Men detta perfekta universum då? Ingen Skapare? Det är ologiskt. Kolla bara på människokroppen hur den är skapad. Kolla på alla olika djur, fåglar och fiskar med fascinerande design. Tänk på människans förstånd och intellekt och hela universums design, inte kan det ha kommit från ingenting? Och sedan upprätthållas i perfekt balans, av sig självt?
    Brukar du inte tänka på det här?

    Jag berättar gärna mer för dig ifall du vill Hanna. Jag skulle gärna vilja skicka en bok till dig också, om du vill det. Så du kan få reda på mer om vad jag pratar om. 🙂

    Ifall du har mer frågor om livet, vad som händer efter döden i detalj, meningen med livet, det osynliga och allt annat du aldrig kunnat få ett svar på, så kan jag ge dig svar. 🙂

    >> Mail; aa-mina@outlook.com <<

    Ha det så bra! ❤

Kommentera

