Kinapappa

Bu. Vaknade för en timme sedan. Blev väldigt sent inatt, kom i säng runt åtta på morgonen. Kommit på att jag är mest produktiv på natten, på dagarna är jag oftast en zombie, vet inte varför. Är nog en nattuggla.

smile

Min älskade pappa har gjort Shanghai osäkert, fy fan vad avundsjuk jag är. Älskar Kina. Skulle döda för att få bo där ett år eller två. Fast det är rätt svårt om man inte kan språket, kineserna är inte så haj på engelska.
Tror jag börjar bli rastlös, vill reeeesa mer! Visst var jag i Frankfurt förra veckan men jag tycker liksom inte det räknas. Har dock besökt Schweiz, Tjeckien och London detta år men jag är sugen på någon ny kontinent. Europa kan bli trist i längden.

418016_10151146066089340_1247509764_n

4 reaktioner på ”Kinapappa

  1. Tycker verkligen om att läsa din blogg! Hur kan man vara intresserad av vad någon man inte ens känner gör på dagarna? Din blogg är speciell!
    Brukar citera vissa inlägg i min blogg från dina texter för det är så smarta!
    Tex det om vänner!
    Man har fan inte många riktiga vänner (knappt 1) sjukt!

  2. I Shanghai & Beijing pratar de flesta engelska som man har anledning att prata med, de som arbetar i affärer osv. Så där är det inga problem att bo. Jag åker ofta till Shanghai då mina föräldrar bor i Nanjing, där snackar INGEN engelska, så det är skitjobbigt med det går.

  3. Är det någonstans det snackas engelska är det väl i Shanghai, där så många svenska företag finns och företag från hela världen………..eller är jag fel ute ? Värre med Italien då, DÄR suger de verkligen på engelska. haha. Kram

  4. Ja, din blogg är verkligen bra. Allt du skriver är levande. Jag har försökt läsa lite andra bloggar för jag är intresserad, men din kommer jag alltid tillbaka till. Det är så varierande och du är verkligen en intressant person att följa. Du är så modig.

Kommentera

