Ung vuxen

Det blev en lång resa för att komma dit jag är idag. Jag är inte stabil, men vem fan är det? Det finns fortfarande stunder jag gråter och tycker synd om mig själv. Oftast börjar det med en liten tanke ”Varför blev det så…
Sedan ”ALLT GÅR ÅT HELVETE JAG HATAR LIVET BUHU
Jag har lärt mig att verkligen få ur alla känslor när jag väl gråter. Jag triggar mig själv, går igenom saker som är/varit jobbiga just för att släppa på spänningarna.
Det kanske låter sjukt i era öron, men jag tycker det är hälsosamt. Vi alla bär på en liten kista med saker som tyngt ned oss genom åren och i denna kista lägger vi alla dåliga minnen.

Det jag gör är att öppna kistan och vädra.

Men nu tappar vi tråden, som vanligt…
Jag minns hur jag grät över att jag och mitt ex gjorde slut titt som tätt. Verkligen grät och ville dö. ”Utan han är jag ingenting, han är den rätte blablabla”.
Är man 17 år så är man inte så utvecklad mentalt. Nu när jag är ung vuxen förstår jag att det där är inget riktigt förhållande.
Visst, det var så mycket kärlek det kunde bli, för ett barn. Men nu hade jag prioriterat annorlunda.

370_35606164339_2859_n

 

2008… !!!!!!!!!!!!

Jag har lärt mig om vänskap. Vilka är mina riktiga vänner? Man ska inte hålla kvar såna som inte bryr sig tillräckligt, just för att man blir sårad.
En vän för mig är någon som både ger och tar. Vi ger varandra stöd, kärlek, och ärlighet. En vän är någon man vet att det alltid går att ringa. När jag tänker efter har jag inte så många vänner, men jag har riktiga själsfränder.
Många bekanta men riktigt få själsfränder.

Jag har lärt mig att kompensera. När man är sambo är man inte längre själv, jag kan inte göra dom saker jag gjorde som singel. För mig är det mysigt att det är halvstökigt och murrigt, men Sebastian hatar det.
Fan så många gånger jag fått städa upp i lägenheten innan han kommer hem just för jag vet att han mår bra när det är rent och fint.
Maten står redo på bordet för jag vet att han jobbar 12 timmar varje dag och jag vill att han ska må så bra och slippa så mycket ansvar som möjligt… Verkligen slappna av och njuta av sina få lediga timmar.
Självklart, kanske ni tror. Men detta är inte likt mig, jag är för uppe i mig själv. Egoistisk, kanske. Men det låter så negativt, men så kanske det är.

h1

 

 

Men man lär sig varje dag. Får reda på hur man ska utvecklas som person. Om fem år kanske jag skrattar åt mig själv just nu, precis som jag gör nu åt lilla tonårsjag.

För att vara helt ärlig vet jag inte vad jag ville få fram med detta inlägg… Men det är jävligt skönt att öppna kistan och ventilera. 😉

 

 

4 reaktioner på ”Ung vuxen

  1. bra inlägg! ibland måste man verkligen ventilera vissa saker. Vet precis vad du menar 🙂 ha det bra och tack för en fin blogg.

  2. Jag förstår precis hur du menar.. Som en ballong av känslor där man blåser in ett andetag i sänder. Tills ballongen blir full och exploderar.

    Vad tråkigt livet skulle vara om vi slutade utvecklas. Tänk att vara allt man är nu, och aldrig kunna bli något mer. Ha samma värderingar, samma tycke och smak. Det är nyfikenheten på sakerna utöver det vi vet som är livet. Att lära och utvecklas så länge vi andas…

  3. Hallellujah so true! Du har verkligen växt i mina ögon, ville bara säga det och vara schysst att kommentera. 😉

  4. Så är det, vi behöver ventilera.
    Jag grät aldrig tidigare i mitt liv. Nu gör jag det alldeles för ofta. 😉
    Skämt å sido, det är viktigt för mig att ”break down” i självömkan, frustration eller rädsla en stund och låta tårar spruta. Men jag tillåter mig aldrig stanna kvar där för länge. Det är bara att ”pick my self up again” och minnas det jag har att vara tacksam för.

    Kärlek!

Kommentera

