Hetstid.

Bah, det är så skönt att ha en liten blogg. En liten publik, fantastiskt.
Jag tänker ibland på LV’s storhetstid, alla konstiga outfits, allt PR-tänk (socker som kokain? Yes please!), men framförallt den där lilla bubblan av bloggare.

Det var så konstigt allt, det var som allt man skrev på bloggen inte existerade i verkliga livet. Någon kunde skrivit illa om LV för att sedan komma fram IRL.
-Wow, älskar dig. Du är så jävla grym!!

Alltså, va? 

-Skrev bara så om dig på bloggen, för eh, du vet. För läsarna.

WTF?!!!

HannaART_20929c

När min familj blev uthängd kände jag att bägaren rann över. Familjen för mig är viktig, viktigare än allt. Någon hade hängt ut min familj, men det var ju ok eftersom allt är ”på låtsas”.
Det var fan inte på låtsas, en av få gånger jag undrade vad jag höll på med. Jag blev arg och skrek inne på mitt rum. Gå på mig hur mycket ni vill, det är jag som håller i spakarna…
Men när man blandar in människor som inte vill vara offentliga får det vara nog.

Många som träffade mig IRL kunde helt paffa utbrista hur trevlig och sympatisk jag var. Ibland, även jag behöver pausa från att vara bitch 24/7. Man kan inte spela för mycket, jag kände hur jag blev mer och mer knäpp.
Den tjejen jag var innan existerade liksom inte mer, men nu börjar vi tappa tråden här.

Jag förstod inte hur man kunde vara så skiftande. Ens blogg var liksom inte på riktigt, där kunde man skriva vad man ville om någon för att sedan egentligen vara bff. Alla inlägg var ”på låtsas”.
Skriv att jag är världens fulaste människa, men när du träffar mig säger du att jag är skitsnygg. Eh…?
Efter sju månader kände jag mig så ostabil. Jag mådde inte bra för fem öre, den här världen är inget för mig.

o4

Känslan att äntligen ha klarat tio månader var den bästa. Klockan 00:00 kom länken till min originalblogg på LV’s blogg. Därefter kramade jag om min mamma och sa
-Nu har du fått tillbaka din dotter igen. 

Det var den skönaste känslan någonsin.

 

En reaktion på ”Hetstid.

  1. Du är så otroligt klok, djup och fascinerande människa. Har följt din resa från dag 1. Tycker om att läsa om dina tankar kring allt. Keep it up! Du är GRYM! // Krille

Kommentera

