Lära sig tyska

Kom precis hem från tyskakursen. Fy fan vad roligt det är… Och snabbt tempo! Vi är dock en liten grupp på sex stycken i alla åldrar. Jag är yngst och den äldste är 45. Det är lite roligt däremot för vi fnittrar båda två åt koreanska killen som är väldigt… Speciell i sina uttal. Med kärlek förstås, vi gör ett bra team i gruppen.
Eftersom jag var lat förra veckan och skolkade från en lektion trodde jag att det skulle bli superstressigt idag för att ta igen allting men jag är nog mer kvick än jag vill tro.

deutchNEJ DETTA ÄR INGET REKLAMINLÄGG. 
Men här studerar jag i varje fall, om ni är i Vienna och vill lära er tyska så kan ni besöka hemsidan här

Annars blev jag haffad idag av en idiot till ”control man”. 100 euro ville han ha för jag inte stämplat min biljett. Alltså helt ärligt… Ibland är det här landet riktigt idiotiskt. I Sverige kan man betala på tunnelbanan/tåget, men här passar de på att mjölka hur mycket som helst så fort det har chans.

Over and out.

 

2 reaktioner på ”Lära sig tyska

  1. Viel Erfolg beim Deutsch lernen! Har följt din blogg för ett tag sedan, roligt att du lärna dig mitt modermål nu 😉 Grüße aus Bayern

Kommentera

