Frågor och svar

Vi värmer upp bloggen lite genom frågor&svar jag får ofta.

Berlin/Vienna

Hur länge har du bott utomlands?
Snart åtta månader… Tiden går snabbt! 😀

Kommer du någonsin flytta till Sverige igen?
Som det ser ut nu? Nej. Däremot vill jag hälsa på familj och vänner så ofta som möjligt.

Varför flyttade du från Berlin till Wien?
För jag ville satsa på kärleken.

002 SAM_5566-001

Jobb/framtid

Hur var det att jobba som strippa?
Roligt.

Vad jobbar du med just nu?
Ingenting. Sebastian är stöttande och låter mig jobba med konsten. Men kan man säga hemmafru? Städar och lagar mat gör jag när jag inte är i min ateljé… 😉 Som ni ser har jag inga annonser på bloggen (förutom shaktimattan men den får jag inga pengar för) eftersom jag inte vill verka som en sell out.

Planer för sommaren?
Då hittar man mig vid Stephansdom där jag målar och tjänar in lite pengar!

Plugga då?
Har sökt till skolor både i Sverige (distans) och i Wien, vi får se vad jag är sugen på. Börjar faktiskt vilja studera vidare mer och mer, det känns rätt just nu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Stephansdom

Kärlek

Hur stor är åldersskillnaden mellan er?
12 år. Alltså, han är 12 år äldre än mig… Inte tvärt om, haha.

Bråkar ni ofta?
Nej, vi kan kommunicera så det blir aldrig något riktigt bråk. Visst kan vi tjafsa ibland men vi är båda duktiga på att säga förlåt och faktiskt lära oss av våra misstag.

Är han ”the one”?
Jag tror det mer och mer för varje dag som går. Går inte att beskriva riktigt, men jag kan verkligen inte tänka mig någon annan. Vi klickar så otroligt bra tillsammans och har alltid roligt ihop. Man brukar ju sluta vara nykär efter ett par månader men jag blir liksom bara mer och mer prillig och sprallig ju mer tiden går.

Trevlig kväll på er!

3 reaktioner på ”Frågor och svar

  1. Oj blev fel , det jag ville skriva var att jag vill oxå leva ett sånt liv som dig fritt och äventyrligt inget som håller en kvar i kalla tråkiga Sverige 😦 njut av tiden och uppdatera oss om dina spännande projekt !! Kramis

  2. Stephansdom är helt fantastisk. Var i Wien för första gången i September, och det första jag fick se var Stephansdom direkt när jag gick upp för tunnelbanetrappen på Stephansplatz. Blev nästan rädd för att jag absolut inte var beredd på att se något så…stort och magnifikt när jag kom upp för den trappen, haha.
    Herregud vad jag saknar Wien!

Kommentera

