No more friends

SAM_6217

 

Riktigt jobbig bild att titta på nu när jag är ”frisk”*. Vet inte varför men jag brukar kolla igenom gamla bilder såhär på kvällen. Minnas hur jävla stark jag är.

Jaja, tjata på om din jävla PÅ tänker ni säkert… Men jag får göra det så mycket jag vill för detta är MIN blogg!
This is my blog! #Internationalblogger

Hade försökt gå ut genom lägenheten för 20 gången den dagen, bara en liten stund. Gick åt helvete. Bröt ihop. Kunde gå tio meter utanför porten sen började snurret i huvudet och hjärtat som hade ravefest.
Kom hem och la mig på golvet, grät. Kunde inte sluta, mascaran rann och tur att jag hade vattenfast men den skiten funkade ju inte heller – knappt.

Tro mig, jag är inte kaxig för jag är ”frisk” nu. Varje dag är jag rädd att demonen ska komma tillbaka. Det går ALDRIG en dag utan att jag tänker på det. Jag är fan lycklig över varje dag jag klarar att bete mig som en vanlig människa.
Gå tyskakursen, åka bil, handla mat, studera och framförallt tala med folk – det kunde jag inte när jag hade PÅ.
Trodde aldrig heller jag skulle få grymt sex eftersom då kanske jag fick panikångest och killen skulle tro jag var galen på riktigt ( ja, man tänker sånt när man har PÅ ).

Så ja – jag har något att vara jävligt stolt över. Jag är stark och nu kommer ingenting lyckas bryta ner mig ordentligt.

** Man blir aldrig frisk från panikångest, det är ett tillstånd som är fullt normalt. Grejen är att du får det vid fel tillfälle… Istället för att få det när du blir jagad av en stor farlig björn får du det när du ska betala i kassan på Konsum.

7 reaktioner på ”No more friends

  1. För att kunna gå vidare framåt så behövs det blicka tillbaka i bland för att inse som du säger hur stark du är som tagit dig framåt.
    Lycka till och tro på dig själv.

  2. Kan du inte berätta lite mer om hur du gjorde för att bli frisk
    Tror det är många som vill veta
    Ha det gott
    Bettan

    1. Jag hade gärna velat veta!! Då jag själv har panikångest och upplever det psykiskt jobbigt att vara social.. Trots att jag äter medicin..

  3. Hej, du är stark som klarat dig ur detta så bra. Jag undrar om din panikångest blev värre eller kom lättare när du var bakfull? för jag kan knappt gå utanför dörren när jag är bakis utan att det kommer..ha det bra 🙂

  4. Min bästa vän har panikångest så förstår vad du gått/går igenom! Fruktansvärt jobbigt! Hoppas dina närmaste har förståelse och stannar kvar vid fin sida. Älskar dig finaste Hanna! Du är fruktansvärt grym! Hoppas du har det bra och är lycklig där borta. Kram på dig😘

  5. amvänd zoloft!! skit bra medicin, jag var väldigt deppig. jag kunde inte ha bestick i min närhet eller stå vid en balkong utan att få självmords tankar. jag brukade gråta hela natten. listan är vääääääldigt lång. zoloft hjälper mycket efter en period 🙂

Kommentera

