Cleopatra pt 2. ( Final )

This boy is drinking with Valerie and he is only looking at you” säger Lisa.
Vi sitter i hörnsoffan och kollar ut över lokalen. Han är där med sina vänner och alla dricker och har det kul.
You think so?” stönar jag. Det gör mig otroligt irriterad att se mannen jag gillar dricka champagne med någon annan.

Har ni hört talas om butterfly effect? De små val vi gör i livet kan verkligen förändra den stora helheten. Detta var precis det jag gjorde. Lömskt och vidrigt, eller bara smart?
Han går ner till källaren för att gå på toa, och jag smyger efter.
Det är en lång hall som leder till jacuzzi, privatrum, och toaletten. Plockar upp min mobil och låtsas ringa ett samtal på svenska.
Jaa, hallå, eeeh, jaa, det går bra, men jag jobbar nu, eeeh, aaah… okeeeej, vi hörs sen!

Han kommer ut från herrarnas och jag säger,
”Halloooo! Wait, I just want to talk to you!” ( desperat, jag vet. )
”Were you talking to me?”
”Eh, no. A friend… From Sweden! How is Austria? When are you going back?”
”Good, it’s fine to see you. Tomorrow.”

En lång paus.

”Then why are you drinkig with Valerie?”
”You went down to the room, what should I do?”
”Well, stop drink with her and drink with me instead”.

Sagt och gjort. Han går upp och ber henne att gå, istället beställer han en ny drink till mig. Undrar hur många av tjejerna som snackade skit om mig för jag stal en gäst denna kväll?

Ibland undrar jag varför folk brukar droger när nyfärsk förälskelse är mer effektiv. Det är som en rosa bubbla, man förstår inte, och vill inte förstå, vad som händer utanför. Bara vara kvar i den här lilla LSD-liknande världen och aldrig spräcka bubblan.
Det känns egentligen ganska smaklöst att kyssas på en strippklubb, men det gör inget. När han druckit tillräckligt med Cola&Vodka slutar det ändå alltid på samma vis.

Att se andras lycka svider nog i mångas ögon. Jag fick sparken bara några veckor senare. Vissa gillar att prata.
Att bli kär i en gäst var nog inte min plan, men ibland kan man inte hjälpa det.
Samma kväll jag fick sparken var han där. Nästa dag åkte vi till Wien för att börja vårt nya liv tillsammans.

Jag är ännu kvar, och jag fick min kärlekshistoria tillslut. Projekt Jenna är en historia jag känner är för stor för en blogg.
Jag skulle vilja släppa en bok, ett faktablock, vad som helst egentligen. Det har varit intressant att uppleva ett sådant liv som en strippa/eskort faktiskt ger.
Nu har jag en sak avbockat på min lista att göra innan jag dör. För jag gillar inte att leva efter mallen, jag vill uppleva innan jag avgör.
Att sitta framför en dator och ha åsikter om något jag inte vet är inget för mig.

Vi får se vad jag gör. Jag har inga direkta planer, mer än material. Det som känns bra är alltid rätt.
Kanske blir det tavlor, en bok, eller bara en erfarenhet rikare.

14 reaktioner på ”Cleopatra pt 2. ( Final )

  1. Så historien är redan slut 😦 skriv mer! Alltid tyckt om din blogg! Föresten vad kostar dina tavlor? Kan man beställa än? Och säga vad de ska vara på bilden? Kram

    1. Du skulle inte vara så snabb att döma när du inte ens vet halva historien.
      Var snarare jag som ville få ner honom till privatrum i tre månaders tid, ville betala själv.
      Har aldrig träffat en man med sådan självkänsla och respekt innan…

  2. Förstår din känsla.. det är otroligt frustrerande att hålla saker inne som man har starka åsikter om.

    Jag kan för övrigt inte låta bli att dra vissa liknelser mellan ditt sätt och skriva och Hunter S Thomson som bl.a skrev Fear and Loathing in Las Vegas. Han satt också sig själv i handlingen vilket var en sak som kännetecknade han.

    Det måste vara hemskt intressant med dem här projekten. Men leker man nära elden kan man lätt bli bränd.. Önskar dig all lycka till med vad du än kommer göra framöver. 🙂

  3. en fråga, den här killen du träffa under ditt projekt, var det samma kille som hade 5 barn? Eller är det här en ny kille? Hängde inte riktigt med!

    Hoppas vi får höra/läsa mer här på din blogg. Så jäkla bra och intressant att läsa!! 😀
    Go girl!

  4. Tack för oerhört intressant läsning, skitmysigt sätt att avsluta dagarna på. Ser upp till dig, du e en stor inspiration och den jävlat bästa förebilden.
    Hoppas du har det bra 🙂

Kommentera

