Benefits

Vissa tjejer brukar gå in på privatrum med chefen på klubben. 
Vad de gör där vet jag inte, vi pratar inte om det.
10 till 40 minuter brukar de gå in, och låser dörren. 

Katja kommer ut och sätter sig i soffan bredvid mig. Vi talar inte om varför hon varit borta.
”Det är helt dött idag, inga gäster” säger hon.
Jag håller med, men ska jag vara ärlig orkar jag inte med gäster ikväll. Jag är trött från gårdagen då jag träffade Han.
Vi sågs för första gången utanför klubben, och får någon reda på detta får jag sparken. Vi hade ätit middag, spelat roulette vid Potzdamer Platz och sedan druckit kaffe klockan 8 på morgonen.

”Träffa aldrig en gäst på din fritid, då kan du dra åt helvete”.

Det är nya tjejer som börjat, de övar på stången. Det är alltid roligt att se hur de dansar. Vissa tror de är på disco och viftar på röven, andra försöker sig på akrobatiska moves och faller på rumpan. De har den där blicken, den naiva och nyfikna blicken.
De är strippor nu, inga vanliga tjejer, de är strippor.

Plötsligt kommer en stammis som alltid förbetalar privatrum. Chefen ropar in Katja som går direkt ner.
Hon har fått fördelar, den där Katja. Hur hon fått dessa pratar vi inte om.

 

 

 

12 reaktioner på ”Benefits

  1. En fråga bara, var det värt det? Att jobba som strippa (och eskort?), trots att du verkar ha upplevt det hela som ganska hemskt, för att skapa ett konstprojekt som svensk media inte ens uppmärksammar. Hade du förväntat dig större genomslag på ditt projekt eller känns det okej att ha gjort saker du inte kan stå för (som du själv uttryckt dig i tidigare blogginlägg) när de enda som bryr sig är ett fåtal bloggläsare?

  2. Jag ser sjukt fram emot Hannas status uppdateringar, och till ”inte fan gör det det”
    Vart tror du Hanna får inspiration ifrån? att sitta på någon soffa i Österrike och dricka kaffe eller? Nej, en artist lever livet och detta projektet är konst.

    1. NEJ det är INTE konst i bemärkelsen KONST. Det är ett socialt experiment och inget annat. Det kan ju Hanna göra precis som hon vill men KONST är det icke !! Det vore kanske trevligare att måla tavlor och få betalt för dem än att ha gubbar dräglande efter sig, men, smaken är som baken och man gör vad man vill, men hur det kan vara konst förstår inte jag. Det är ett socialt experiment som sagt. Vad det nu skall nytta till eftersom dessa klubbar har funnits sedan urtiden.

      1. Håller med Stina. Konst är det inte.

        Vore mer intressant om du snackat med dessa tjejer mer, så man kunde få läsa om deras bakgrund etc.

Kommentera

