Rush Hour

Rush Hour, tillsammans med Tabu är de ledande strippklubbarna i Berlin. Jag körde mina första pass på RH, där var det mellan 10-20 tjejer per kväll.
De flesta sniffade lite koks i näsan, och pratade öppet om det.

Managern är en typisk kraftig tysk som trots att han har Tysklands mest internationella klubb inte talar engelska.
På intervjun förstod jag följande,

”Hon får 65% när hon har sex, annars får hon 50% per rum.”
”Säger du att du ska suga klienten MÅSTE du göra detta”
”Du får ta vilka priser du vill, men gör kunden nöjd”.

Min första gäst på RH var en äldre man. 50+ och gift ( vad kliché… ). Han var stammis och kom flera gånger i månaden. Jag var ny och fräsch så självklart väljer han mig.
Han frågade vad jag tog, jag slog till med 400 euro för 30 minuter och han betalade. De andra tjejerna tar mellan 80-120 euro per timme.

Vi går in i ett rum med mörk belysning och endast en soffa. Vad folk gjort där mår jag illa av. Ber om handdukar av managern för inte tänker jag sitta och mysa på den där soffan.
Gör min grej, dansar lite och pratar. Frågar om honom och hans liv för att låta tiden gå.

”Vad heter du?”
”Jenna, kommer från Sverige!”
”Varför är du inte blond då? Alla svenska tjejer är blonda!”
”Neeej, älskling. Inte alla. Jag är det inte! Färgar det mörkt för jag är så trött på det blonda jag har annars”.

Plötsligt blir han stressad. Han kom väl på att det bara är 15 minuter kvar och vill få valuta för sina 400 euro. Med full kraft börjar han tafsa och nästan forcerar mig att jucka mot hans kuk.
Något jag lärt mig är att JAG har kontrollen, inte någon annan. Istället för att sparka till honom skrattar jag och frågar om han är så kåt att han inte kan hålla sig.

”400 euro är det mesta jag betalat på den här klubben, jag hoppas du ger mig bra sex för annars säger jag till managern att sparka dig, jag är en viktig kund ska du veta”.
Är det alkoholen som talar eller är han såhär bestämd i vanliga fall?
Undrar hur många tjejer han manipulerat på detta viset? Kan inte sluta fråga mig själv hur många tjejer som ställt upp på hans sjuka fantasier för de behöver jobbet så jävla mycket.

”Vet du vad? Du har inte betalat för något annat än min tid. Jag tänker inte ligga med dig, aldrig i livet. Vad fan tror du? Du har betett dig som en idiot de senaste tio minuterna och oavsett hur mycket du hotar mig tänker jag inte låta dig göra något mot min vilja.”

Jag ser i hans ögon att han börjar flippa ur. Han klär snabbt på sig och grymtar något på tyska. Går ut ur rummet. Stannar kvar i några minuter för att lugna ner mig.
Jag går ut i lokalen och ser att han skriker på chefen. Vill ha sina pengar tillbaka, jag är dum i huvudet, han är helt enkelt inte nöjd.

Samma kväll får jag sparken, inga pengar och är inte välkommen tillbaka.
”Du har bråkat med en av våra viktigaste klienter, vi kan inte arbeta med dig. Varför gjorde du honom inte bara nöjd?”
Nöjd, menar du att jag skulle ligga med honom då eller?
Det rör mig inte i ryggen, det som skrämmer mig är att de tjejer som jobbar här lever i någon sjuk bubbla att de måste göra kunden nöjd.
Vad ställer de upp på, egentligen? Kan de se sig själva i spegeln och vara stolta över vad de gjort under passet?
Hur lång tid tar det för dem innan de är totalt jävla förstörda?

I nästa del talar vi om Tutti Frutti.

17 reaktioner på ”Rush Hour

  1. asså det är lite krasst att säga hur kan hon se sig själv i spegeln blablabla…nittio procent av tjejerna är såklart beroende av sina jobb och har inte råd att få sparken,många som har barn eller e drogberoende. Sen säger jag INTE att det är okej att knulla vidriga gubbar,eller rättare sagt man får vända på det,det är inte ok att de vidriga gubbarna ställer krav på det.men det är bara naivt att tycka tjejerna på klubbarna e naiva – du fick trots allt sparken,och även om vissa har de chill och har råd att förlora jobbet,betyder inte att alla har det. I övrigt: älskar dig Hanna:) kram

  2. Bra att du stod på dig och inte gjorde något du skulle ångra Hanna!
    Det är väldigt spännande att följa dina projekt, kikar in dagligen för att se om du skrivit något nytt 🙂 Du är en sann konstnär och en riktigt bra skådespelare som lever dig in i dina roller, men glöm aldrig att det är just en roll, Och Du Skall Kunna Leva Med Dig själv även efter ditt projekt.

    All lycka till dig Hanna!

  3. ”Kan de se sig själva i spegeln och vara stolta över vad de gjort under passet?”

    Klumpigt skrivet. Det går inte att skuldbelägga tjejerna. Det är patriarkatets fel.

  4. Jag fattar inte hur du vågar! Alltså det du gör är intressant, men du kommer aldrig att bli långvarig eftersom de flesta män verkar söka efter att få sex. Och om du inte ger dom det, ”vilket du absolut inte ska göra” så kommer dom inte att bli nöjda på nästa ställe heller. Jag funderar på hur det här projektet ska sluta. Du är grym och stark som orkar genomföra projektet, men det låter inte helt ofarligt och säkerheten för dig själv kan inte vara helt optimal. Jag vill ju inte att du ska råka illa ut bara för att du inte vill ge någon snuskgubbe en utlösning

  5. JA men vad är det för MENING med att göra detta s k projekt ?? Alla vet väl redan att stripklubbar som egentligen är bordeller har funnits sedan medeltiden. Vad går detta ut på ?

  6. jag måste bara kommentera, detta är första gången jag går in i din blogg och jag fann den väldigt intressant men jag fick ÅNGEST! jag tror jag gick tillbaka 10-15 sidor. jag kände igen mig din text BARA där du skrev att du var deprimerad och jag började tom gråta över de, men jag är så glad att jag inte lever som ditt liv, du har haft sex med 60 pers (såg de på din ask) varit strippa, gjort abort 2 gånger, blivit utnyttjad sexuellt osvosvosv.. jag har haft sex med 7 killar och jag är 18 år och jag skäms över det, INGEN vet om det. det handlar inte om att jag är rädd över vad folk ska tycka eller tänka, utan att JAG inte ”mår bra” över det, men jag hade inte kunnat leva med mig själv om jag hade blivit sexuellt utnyttjad, jag förstår att du har varit extremt deprimerad över det osv, men DINA val har gjort till den du är idag, det är pga dina val du har mått dåligt, jag tror inte en sekund på att du har mått bra under dina ”hor” perioder, du hade ju ångestattacker och sånt. jag försökte se mig gå i dina skor, jag hade aldrig klarat det, med handen på hjärtat så hade jag inte gjort det för 100 miljoner kr, stå DU upp för dig själv! du säger hela tiden ”vad gör jag med mitt liv”.. exakt. vad gör du? du låter en pimp bestämma över dig, dina kunder äger dig, tafsar på dig m.m, du har säkert också haft sex med flera av dina kunder, det är de du inte vågar erkänna, ingen tjej njuter av att en gammal gift gubbe tafsar på en och ger en order för pengar, kallar dig säkert för en hora, gubben går till sina polare och säger ”jag knullade en hora, jag ska till strippklubben och kolla på några horor, ”jag såg horan hanna” du har helt enkelt tappat din självrespekt, och kom inte och säg att ni har hyra att betala, det finns 1000 andra vägar att ta. 2013 var det värsta året sa du, o pga dina handlingar fick du ångestattacker. men varför fortsatte du? varför gick du inte bara och bodde hos din familj. hur kan din familj ens tillåta de du gör, hur kan dem kolla på dig och kalla dig för deras dotter.

  7. Hanna, det du håller på med är INTE ett konst projekt…det är lite väl desperat. Om du fokuserade dig på det som är din KONST och som du är så duktig på skulle det gå bättre än någon någonsin skulle tro.
    Du är så jävla duktig, men det känns som att du slösar bort talangen.
    Så sluta med ditt destruktiva beteende- tror, oavsett vad du säger, inte att du mår bra av projektet att strippa….
    MEN- stå på dig- annars gör någon annan det!

      1. Stina, tyvärr tror jag inte Hanna lyssnar- hon måste nog köra sitt race, men det är så synd när hon är så duktig i sitt hantverk. Hon hade kunnat göra så mycket som vore mer givande och positivt för henne själv.

      2. Tycker nästan att ni är de intressantaste i det här fallet. Vet inte ens var jag ska börja – t.ex. ”det är pga dina val du har mått dåligt” – får man inte må dåligt då? Vad är det som gäller, får man bara må dåligt över saker andra gör? Får man inte klanta sig lite, välja fel, göra misstag? Och vem bestämmer vad som är självdestruktivt för någon annan? Och även om det nu är självdestruktivt – hjälper det om någon annan säger ”nää, lägg av!”?
        Ibland behöver man få vara lite dum. Men till och med vad som är ”dumt” varierar helt från person till person.

        Det här är nog ingenting jag själv skulle ha gjort, men jag tycker det är jävligt ballt att någon annan gör det och intressant läsning, oavsett varför man gör det.

        Sååå Hanna, hatten av från mig 🙂

      3. Paula ! Du säger ” får man inte må lite dåligt då”, och ”ibland behöver man få vara lite dum”. SUCKAR gör jag…….Är det att vara ”lite dum”, att göra sig själv så jävulskt illa som dessa flickor gör. LITE DUM ? Ja, hur tror du dom mår, och vad tror du är syftet med Hannas ”projekt” ? Tänkt lite ! Jag dömer heller ingen, var och en gör exakt vad den själv vill med sin kropp, men att kalla det ”lite dum”, DET är fantamej dumt. Är du inte på kvinnornas sida ??

      4. Stina – det är klart jag är på kvinnornas sida. Det är just därför som jag inte dömer dem rakt av heller – du kan skriva ”jag dömer ingen” hur mycket du vill, men det verkar ju som att du gör det när du börjar prata om självdestruktivitet och förstörda liv rakt av utan att ha träffat någon av tjejerna, och tror dessutom att du vet bättre hur DERAS liv ska levas.

        Jag har ingen aning om hur de hamnat där, eller för den delen Hannas syfte, och därför kan jag inte riktigt lägga någon värdering i det. ”Tänker lite” är faktiskt precis vad jag gör, och inser därför att sitta och säga ”nejfyfaaan va dumt lägg aaav” tjänar absolut inget annat syfte än att det kanske känns lite bättre för den som skrev det. Eller? Tror du att hon kommer reagera med ”åh shit, det har du rätt i, jag lägger av nu”? Eller känns det helt enkelt lite bättre för dig när du har fått det sagt? Jag menar inte det som något påhopp mot dig, jag har bara svårt att förstå mig på det sättet att tänka, lite i stil med ”min världbild är den enda världsbilden”. Det finns alltid en anledning till folks handlingar, ibland är den bara inte så enkel att se.

  8. Oerhört intressant läsning. Du belyser verkligen den problematiska sits som unga tjejer som arbetar som strippor sitter i. På något sätt slutar lagstiftningen gälla där. Etiken och moralen slutar gälla där. Det som gäller utanför klubben gäller inte där inne. Det enda jag hade svårt för var när du la skulden och ansvaret på de unga kvinnorna, och frågade hur de kan se sig i spegeln. Jag ser det hela snarare som ett samhällsproblem, där de unga kvinnorna behöver stöd för att kunna komma ur sin situation. Många av dem har inte ett val, eller inser inte hur destruktivt det är för dem. Jag tänker mig att samma sak gäller prostitution.

  9. Jag blir lite fundersam när du skriver att du gjorde ”dina första pass där”, när det sedan verkar som att du endast gjorde ett. Tryckfel?

  10. Förlåt men som man bäddar får man ligga…har du valt det yrket så utsätter du juh dig själv för möjligheten att folk blir arga för oftast så har väl strippor sex med gästerna…som du själv säger och tror…

Kommentera

